Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandra
dc.contributor.authorMankus, Alise
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:06:20Z
dc.date.available2025-06-28T01:06:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110543
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71032
dc.description.abstractPusaudžu vecums ir periods, kurā kognitīvā iesaiste skolā mēdz samazināties, bieži emocionālu un attīstības grūtību dēļ. Risinot šīs problēmas, izmantojot atbilstošu literatūru, šis bakalaura darbs pēta, kā attīstošā biblioterapija var veicināt 10. klases skolēnu kognitīvo iesaisti angļu valodas stundās. Gadījuma izpēte tika veikta, īstenojot sešas attīstošās biblioterapijas stundas. Trīs datu vākšanas metodes tika izmantotas, lai mērītu izmaiņas iesaistē: anketa, pirms un pēc iejaukšanās pašnovērtējuma aptauja un situatīvās kognitīvās iesaistes mērījums. Tika atklāts, ka attīstošā biblioterapija veicināja skolēnu pašregulācijas prasmes, un puse dalībnieku uzrādīja arī pakāpenisku situatīvās kognitīvās iesaistes pieaugumu četru biblioterapijas posmu laikā. Skolēni parādīja labāku spēju plānot, uzraudzīt un izvirzīt mācību mērķus angļu valodas klasē.
dc.description.abstractAdolescence is a period during which cognitive engagement in school tends to decline, often due to emotional and developmental challenges. By addressing these burdens through relevant literature, this Bachelor's thesis explores how developmental bibliotherapy can foster Grade 10 students' cognitive engagement in English language lessons. A case study was carried out implementing six developmental bibliotherapy lessons. Three data collection methods were used to measure changes in engagement: a questionnaire, a pre- and post-intervention self-report survey, and a situational cognitive engagement measure. It was found that developmental bibliotherapy fostered students’ self-regulation, with half of the participants also showing a gradual rise in situational cognitive engagement across four bibliotherapy stages. Students revealed greater capacity to plan, monitor, and set goals in the English language class.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectlasīšana
dc.subjectpusaudžu grūtības
dc.subjectmotivācija
dc.subjectkognitīvā iesaiste
dc.subjectattīstošā biblioterapija
dc.titleAttīstošā biblioterapija 10.klases skolēnu kognitīvās iesaistīšanās veicināšanai angļu valodas stundās
dc.title.alternativeDevelopmental Bibliotherapy to Foster Grade 10 Students’ Cognitive Engagement in English Language Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record