Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Anita
dc.contributor.authorĶempele, Amanda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:06:21Z
dc.date.available2025-06-28T01:06:21Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110558
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71036
dc.description.abstractŠis pētījums noskaidro, kā ekstensīvās lasīšanas uzdevumi uzlabo 9. klases skolēnu lasītprasmi angļu valodā. Ekstensīvā lasīšana prioritāri attīsta lasīšana plūdumu un teksta izpratni, atšķirībā no analītiskā fokusa, kas raksturo intensīvo lasīšanu. Gadījuma pētījums tika veikts ar 15 9. klases skolēniem kādā no Rīgas vidusskolām 2023./2024. mācību gada pavasara semestrī. Dati tika vākti, izmantojot skolēnu anketas un skolēnu prezentācijas, lai novērtētu ekstensīvās lasīšanas uzdevumu ietekmi uz skolēnu lasītprasmi angļu valodā. Rezultāti liecina, ka ekstensīvās lasīšanas uzdevumi pilnveidoja skolēnu vārdu krājumu angļu valodā, teksta izpratni un motivāciju lasīt. Skolēni ziņoja par paaugstinātu motivāciju, patstāvību un kritisko domāšanu. Turklāt skolotāja saskārās ar grūtībām nodrošināt, lai visi skolēni pabeigtu lasīšanu noteiktajā laikā, un ar izaicinājumiem pielāgoties dažādiem skolēnu angļu valodas prasmju līmeņiem. Pētījums izceļ ekstensīvās lasīšanas efektivitāti angļu valodas prasmju un skolēnu iesaistes veicināšanā. Ieteikumi ietver lasīšanas stundu integrēšanu klasē, lasīšanas apļu ieviešanu un personalizētu atbalstu, lai uzlabotu skolēnu iekļaušanos un atbildību. Atslēgvārdi: lasītprasme, ekstensīvā lasīšana, uzdevumi, 9. klase, angļu valodas apguve.
dc.description.abstractThis study explores how extensive reading activities enhance Grade 9 students’ English reading skills. Extensive reading prioritizes fluency and understanding, contrasting with the analytical focus of intensive reading. A case study was conducted with 15 Grade 9 students in one of secondary schools in Riga during the 2023/2024 academic year’s spring semester. Data was collected through student questionnaires and student presentations to evaluate the impact of extensive reading activities on their reading skills in English. Findings indicate that extensive reading activities in English led to improvements in students’ vocabulary, reading comprehension, and engagement. Students reported also increased motivation, autonomy, and critical thinking. Besides, the teacher’s challenges included ensuring all students completed their reading and adapting to varied proficiency levels. The study highlights the effectiveness of extensive reading in fostering English language skills and students’ engagement. Recommendations include implementing in-class reading sessions, integrating literature circles, and providing tailored support to enhance students’ inclusivity and accountability. Keywords: reading skills, extensive reading, activities, Grade 9, English language learning.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectekstensīvā lasīšana
dc.subjectuzdevumi
dc.subject9. klase
dc.subjectangļu valodas apguve
dc.titleEkstensīvās lasīšanas uzdevumi 9. klases skolēnu lasītprasmes pilnveidei angļu valodā
dc.title.alternativeExtensive Reading Activities for Improving Grade 9 Students’ Reading Skills in English
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record