Skolēnu ieskaņoti mācību video bioloģisko procesu skaidrojuma pilnveidei bioloģijas tematā "Organisma imunitāte" vidusskolā
Author
Gibala, Georgs
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Skolēnu ieskaņoti mācību video bioloģisko procesu skaidrojuma pilnveidei bioloģijas tematā "Organisma imunitāte" vidusskolā Darba autors: Georgs Gibala Darba vadītāja: Dr. paed. Rita Birziņa (vadošā pētniece) Pētījumā aplūkots, kā skolēnu veidotu mācību video izmantošana par tematu “Organisma imunitāte” ietekmē skaidrojumu kvalitāti bioloģijā. Darba mērķis – izpētīt, kā skaidrošanas prasmes attīstās, skolēniem veidojot digitālu saturu. Tika veikts gadījuma izpētes pētījums ar 21 skolēna darbu (video, komiksi, jēdzienu lapas) analīzi. Datu analīzei izmantota kontentanalīze un SOLO taksonomija. Rezultāti parāda, ka skolēnu skaidrojumu līmenis būtiski atšķiras, un skaidrojuma struktūras apzināta veidošana sekmē izpratni. Diskusijā uzsvērts mācību video potenciāls kā izglītojošs un reflektīvs rīks. Atslēgvārdi: bioloģija, imunitāte, mācību video, skaidrojuma prasmes, skolēnu darbi, SOLO taksonomija. Title: Student-Recorded Educational Videos for Improving Explanations of Biological Processes in the Topic “Organism Immunity” in Secondary School Biology Author: Georgs Gibala Bachelor thesis supervisor: Dr. paed. Rita Birziņa (leading researcher) This study explores how student-created educational videos on the topic “The Immune System” affect the quality of explanations in biology. The aim of the research was to investigate the development of explanatory skills through the creation of digital content. A case study was conducted, analysing 21 student works (videos, comics, and concept maps). Data were analysed using content analysis and SOLO taxonomy. The results show a wide variation in students' explanatory levels, and structured explanation building supports conceptual understanding. The discussion highlights the educational and reflective value of student-created videos.