Show simple item record

dc.contributor.advisorBirziņa, Rita
dc.contributor.authorGibala, Georgs
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:06:24Z
dc.date.available2025-06-28T01:06:24Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110635
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71052
dc.description.abstractDarba nosaukums: Skolēnu ieskaņoti mācību video bioloģisko procesu skaidrojuma pilnveidei bioloģijas tematā "Organisma imunitāte" vidusskolā Darba autors: Georgs Gibala Darba vadītāja: Dr. paed. Rita Birziņa (vadošā pētniece) Pētījumā aplūkots, kā skolēnu veidotu mācību video izmantošana par tematu “Organisma imunitāte” ietekmē skaidrojumu kvalitāti bioloģijā. Darba mērķis – izpētīt, kā skaidrošanas prasmes attīstās, skolēniem veidojot digitālu saturu. Tika veikts gadījuma izpētes pētījums ar 21 skolēna darbu (video, komiksi, jēdzienu lapas) analīzi. Datu analīzei izmantota kontentanalīze un SOLO taksonomija. Rezultāti parāda, ka skolēnu skaidrojumu līmenis būtiski atšķiras, un skaidrojuma struktūras apzināta veidošana sekmē izpratni. Diskusijā uzsvērts mācību video potenciāls kā izglītojošs un reflektīvs rīks. Atslēgvārdi: bioloģija, imunitāte, mācību video, skaidrojuma prasmes, skolēnu darbi, SOLO taksonomija.
dc.description.abstractTitle: Student-Recorded Educational Videos for Improving Explanations of Biological Processes in the Topic “Organism Immunity” in Secondary School Biology Author: Georgs Gibala Bachelor thesis supervisor: Dr. paed. Rita Birziņa (leading researcher) This study explores how student-created educational videos on the topic “The Immune System” affect the quality of explanations in biology. The aim of the research was to investigate the development of explanatory skills through the creation of digital content. A case study was conducted, analysing 21 student works (videos, comics, and concept maps). Data were analysed using content analysis and SOLO taxonomy. The results show a wide variation in students' explanatory levels, and structured explanation building supports conceptual understanding. The discussion highlights the educational and reflective value of student-created videos.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectbioloģija
dc.subjectimunitāte
dc.subjectmācību video
dc.subjectskaidrojuma prasmes
dc.subjectskolēnu darbi
dc.titleSkolēnu ieskaņoti mācību video bioloģisko procesu skaidrojuma pilnveidei bioloģijas tematā "Organisma imunitāte" vidusskolā
dc.title.alternativeStudent-Recorded Educational Videos for Improving Explanations of Biological Processes in the Topic “Organism Immunity” in Secondary School Biology
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record