Show simple item record

dc.contributor.advisorŠerpa, Evita
dc.contributor.authorRamane, Alise
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:06:43Z
dc.date.available2025-06-28T01:06:43Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108772
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71107
dc.description.abstractBakalaura darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 38 lappusēm. Tas satur 20 attēlus, 1 tabulu un 35 atsauces. Pētījuma mērķis bija salīdzināt redzes uztveres prasmes bērniem ar dažādu lasīšanas līmeni. Pētījumā piedalījās 97 Latvijas skolu skolēni, kuri tika sadalīti trīs grupās – bērni ar labām, vidējām un sliktām lasītprasmēm. Tika veikta redzes uztveres novērtēšana ar TVPS-4 testu (Test of Visual Perceptual Skills, Fourth Edition), kas ietver septiņus apakštestus. Rezultāti liecina, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības redzes uztveres jomās starp bērniem ar vāju un augstāku lasītprasmi tikai vienā TVPS-4 apakštestā - secības atmiņā. Lai gan statistiski nozīmības atšķirības pārējos apakštestos netika konstatētas, ir vērojamas atšķirības starp lasītāju līmeņu grupām. Pētījums apliecina redzes uztveres nozīmīgumu lasītprasmes attīstībā un nepieciešamību savlaicīgi identificēt un atbalstīt bērnus ar grūtībām šajās prasmēs.
dc.description.abstractThe bachelor's thesis is written in Latvian and consists of 38 pages. It includes 20 figures, 1 table, and 35 references. The aim of the study was to compare visual perceptual skills in children with different reading levels. The study involved 97 schoolchildren from Latvian schools, who were divided into three groups: children with good, average, and poor reading skills. Visual perception was assessed using the TVPS-4 (Test of Visual Perceptual Skills, Fourth Edition), which consists of seven subtests. The results indicate that there are statistically significant differences in the area of visual perception between children with poor and higher reading skills in only one TVPS-4 subtest – sequential memory. Although statistically significant differences were not found in the other subtests, differences between the reading level groups are still observable. The study confirms the importance of visual perception in the development of reading skills and the need to timely identify and support children with difficulties in these skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOptometrija
dc.subjectredzes uztvere
dc.subjectlasīšanas grūtības
dc.subjectTVPS-4
dc.subjectskolas vecuma bērni
dc.subjectsecības atmiņa
dc.titleRedzes uztveres prasmju novērtējums ar TVPS-4 bērniem ar lasīšanas grūtībām
dc.title.alternativeAssessment of Visual Perceptual Skills using TVPS-4 in Children with Reading Difficulties
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record