• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Medicīnas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Medicine - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (MF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Medicīnas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Medicine - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (MF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aptiekas klientu farmaceitiskai aprūpei veltītā laika hronometrēšana atvērta tipa aptiekā

Thumbnail
View/Open
308-20184-Brodecka_Jana_jb09018.pdf (1.205Mb)
Author
Brodecka, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Ardava, Elita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Strādājot aptiekā, novēroju, ka farmaceitam ir daudz pienākumu, bet trūkst laika vienmēr visu izdarīt. Līdz ar to nolēmu uzzināt, cik laika vajag farmaceitam, apkalpojot dažādus klientus. Hronometrēšana palīdz izvērtēt darbinieku kvalitāti un pareizi izvēlēties katra darbinieka darbavietu, lai aptieka strādātu iedarbīgi un efektīvi. Darbs sastāv no divām daļām: 1. Literatūras apskats, kur ir aprakstīta hronometrēšanas tehnika, klientu apkalpošanas un farmaceitiskas aprūpes jēdzieni. 2. Pētījuma daļa, kur izanalizēti iegūtie dati par hronometrēšanu aptiekā un anketu atbildes par klienta apmierinātību. Darbā tika izmantota hronometrēšanas metode un anketēšana. ATSLĒGVĀRDI: hronometrēšana, klientu apkalpošana, klientu apmierinātība, klientu lojalitāte, farmaceitiskā aprūpe, aptauja
 
While working in a pharmacy, I observed that, while the pharmacist has many responsibilities, there is not always sufficient time to complete all satisfactorily. It is for this reason that I decided to find out how much time pharmacist devotes to client service. The timing of pharmacist and client interactions helps in evaluating the quality of the work and helps in deciding the distribution of staff that allows for the most effective working of the pharmacy. The work consists of two parts: 1. The literature review describes the timing process, client service and client satisfaction. 2. The research section consists of the data analysis. The timing and questionnaire method was used in this work. KEYWORDS: timing, client service, client satisfaction, client loyalty, pharmaceutical care, inquiry
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7111
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (MF) / Bachelor's and Master's theses [3552]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV