Mākslīgā intelekta metožu pielietojums datorspēļu izstrādē
Autor
Kurašovs, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Rencis, Edgars
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā tiek pētīta mākslīgā intelekta metožu pielietošana videospēļu izstrādē. Darbā tiek analizētas un salīdzinātas tradicionālās metodes (FSM, A*) un modernās pieejas (uzvedības koki, dinamiskā grūtības regulēšana, NPC sadarbība). Prototips, kas izstrādāts, izmantojot Godot Engine 4 demonstrē uzvedības elastību, optimālu veiktspēju un resursu efektivitāti. Rezultāti apliecina izvēlēto MI metožu efektivitāti, mērogojamību un piemērotību mazām un vidēja lieluma spēļu izstrādes komandām. The bachelor thesis explores the application of artificial intelligence techniques in video game development. The thesis analyses and compares traditional methods (FSM, A*) and modern approaches (behaviour trees, dynamic difficulty tuning, NPC collaboration). A prototype developed using Godot Engine 4 demonstrates behavioural flexibility, optimal performance and resource efficiency. The results demonstrate the effectiveness, scalability and suitability of the selected MI methods for small and medium sized game development teams.