• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Specifisko valodas paveidu vieta franču valodas kā svešvalodas mācīšanā: interneta žargona un SMS valodas piemērs.

Thumbnail
View/Open
306-110410-Gontareva_Anna.Kristiana_ag22077.pdf (1.091Mb)
Author
Gontareva, Anna Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Billere, Olga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā pētījumā tiek aplūkota interneta žargona un SMS valodas vieta franču valodas kā svešvalodas (FLE) mācīšanā. Ņemot vērā šo formu plašo izmantošanu digitālajā saziņā, šis pētījums norāda, ka to pakāpeniska integrācija var bagātināt apguvēju sociolingvistisko kompetenci. Pamatojoties uz piecām mācību lapām, kas izstrādātas A1–B1 līmeņiem, tika analizēti ieguvumi, izaicinājumi un piemērotas mācību metodes. Rezultāti liecina, ka savlaicīga un mērķtiecīga iepazīstināšana ar šiem valodas paveidiem veicina labāku mūsdienu franču valodas izpratni un motivē apguvējus. Atslēgvārdi: franču valoda kā svešvaloda, interneta žargons, īsziņu valoda, didaktika, sociolingvistiskā kompetence, komunikatīvā pieeja, rīcīborientēta pieeja.
 
This study explores the role of Internet slang and SMS language in teaching French as a foreign language (FLE). Observing their widespread use in digital communication, the study shows that the gradual integration of these non-standard forms can enhance learners’ sociolinguistic competence. Through five pedagogical worksheets designed for levels A1 to B1, it analyzes the benefits, challenges, and appropriate teaching methods. Results suggest that early and guided exposure to these forms improves understanding of contemporary French and increases learner motivation. Keywords: French as a foreign language, Internet slang, SMS language, didactics, sociolinguistic competence, communicative approach, action-oriented approach.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71409
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Ar ieslodzījuma vietām saistītās terminoloģijas pārnese no angļu valodas latviešu valodā un no latviešu valodas angļu valodā 

    Pudža, Ligita (Latvijas Universitāte, 2013)
    Maģistra darba ietvaros veikts salīdzinošs pētījums par avota un mērķa valodas attiecībām ar ieslodzījuma vietām saistītās terminoloģijas pārnesē no angļu valodas latviešu valodā un no latviešu valodas angļu valodā. Sniegts ...
  • Mijamoto Musaši grāmatas “The Book of Five Rings” tulkojuma no japāņu valodas angļu valodā un no japāņu valodas krievu valodā kontrastīvā analīze 

    Verdijana, Karīna (Latvijas Universitāte, 2018)
    Maģistra darba tēma ir “Mijamoto Musaši grāmatas "The Book of Five Rings" tulkojuma no japāņu valodas angļu valodā un no japāņu valodas krievu valodā kontrastīvā analīze”. Darba mērķis ir salīdzināt ...
  • Valodas spēle korejiešu valodā un tās atveidojums latviešu valodā 

    Šaronova, Aleksandra (Latvijas Universitāte, 2016)
    Šī bakalaura darba temats ir „Valodas spēle korejiešu valodā un tās atveidojums latviešu valodā”. Šajā darbā uzmanība ir pieversta valodas spēles fenomena izpētei, kas līdz šim vel netika pētīts latviešu valodniecībā. ...

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV