Show simple item record

dc.contributor.advisorStokenberga, Ievaen_US
dc.contributor.authorRodzeviča, Ingūnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:24Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:24Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13523en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9893
dc.description.abstractEmpātija ir būtiska gan personīgo attiecību aspektā, gan profesionālajā-sākot ar izvēli strādāt medicīnas jomā un reālu praksi. Empātija ārsta-pacienta attiecībās ir būtiska, jo ir saistīta ar pacienta labvēlīgāku atveseļošanās gaitu. Bakalaura darba temata atklāsmei tiek raksturots empātijas jēdziens un nozīmīgākās teorijas, raksturoti komponenti, dzimumatšķirības, saistība ar stāžu, kā arī aplūkota empātijas loma medicīnā un mediķa darbā. Pētījuma mērķis: noskaidrot dzimumatšķirības empātijas kognitīvo un afektīvo komponentu rādītājos medicīnas studentiem. Pētījuma dalībnieki: 133 medicīnas studenti, no kuriem 109 sievietes (vidējais vecums 30,3 gadi) un 24 vīrieši (vidējais vecums- 24,38 gadi). Pētījuma dalībnieki ir no dažādiem studiju kursiem- no 1. līdz 6. kursam. Pētījuma instrumentārijs: 1) Starppersonu reakciju aptauja (SRA) (Interpersonal Reactivity Index, Davis, 1980, 1983, 1996 ) empātijas komponentu mērīšanai; 2)Ārstu empātijas aptauja (The Jefferson Scale of Physician Empathy, Hojat, Mangione& Nasca, 2001) empātijas mērījumiem specifiski medicīnas studentu vidū. Rezultāti: pētījuma rezultāti parāda, ka medicīna studenšu empātijas rādītāji summārājā rezultāta un afektīvajos komponentos ir augstāki nekā studentiem, savukārt empātijas kognitīvajos komponentos atšķirības netika konstatētas. Pētījumā tika konstatēts, ka pastāv pozitīva saistība starp perspektīvas ieņemšanas spēju un studējošā vecumu. Atslēgas vārdi: empātija, empātijas kognitīvie un afektīvie komponenti, medicīnas studenti, dzimumatšķirības.en_US
dc.description.abstractEmpathy is essential not only in personal, but also professional sphere- as a choice of studying medicine. Empathy in physician-patient rekationship is essential, because it is related to better patient’s clinical outcome. In order to reveal the theme of the bachelor paper, the comprehension of empathy, its structural components and main theories and its role in medical setting is characterized in the theoretical part. Objective: to investigate if there exist gender differences in empathy and its components among medical students. Participants: 133 medical students from which 109 women (mean age 31,6) and 24 men (mean age 24,38) from different higher education institutions and from different study courses. Research methods: 1) Interpersonal Reactivity Index (Davis, 1980, 1996) to measure empathy and its components; 2) The Jefferson Scale of Physician Empathy (Hojat, Mangione& Nasca, 2001) to measure empathy specifically in medical students. Results showed, that female medical students tend to be more empathic than men in total scores of empathy and in affective components of empathy, but there were not found any gender differences in cognitive components. There was not found relation beween emptahy and the study course. The research results show a significant positive correlation between empathy and perspective taking skill. Key words: empathy, cognitive and affective components of empathy, medical students, gender differences.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleDzimumatšķirības empātijas afektīvo un kognitīvo komponentu rādītājos medicīnas studentiemen_US
dc.title.alternativeGender differences of affective and cognitive components of empathy in medical studentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record