Jauniešu identitātes statusa saistība ar attiecībām ar vienaudžiem
Author
Mālkalniete-Čelika, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Upmane, Anda
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir teorētiski izpētīt pusaudžu identitātes veidošanos un piesaistes attiecību ar vienaudžiem nozīmi šajā attīstības procesā, kā arī empīriski izpētīt iespējamo saistību starp identitātes statusiem un piesaisti vienaudžiem 15-18 gadus veciem pusaudžiem.
Pētījumā piedalījās 52 jaunieši vecumā no 15-18 gadiem. Pētījumā tika izmantotas metodikas: Ego identitātes statusu aptauja (EOMEIS- 2, Benion & Adams, 1986) un Vecāku un vienaudžu piesaistes aptaujas (IPPA, Armsden & Greenberg, 1987) skala, kas attiecas uz vienaudžiem.
Pētījuma rezultāti parāda, ka savstarpējā uzticēšanās, pozitīva komunikācija un kopējā piesaistes attiecību drošība attiecībās ar vienaudžiem ir statistiski nozīmīgi pozitīvi saistīta ar starppersonu identitātes dimensijas identitātes sasniegšanas ar meklējumiem statusu.
Atslēgas vārdi: identitāte, identitātes statusi, piesaiste, jauniešu attiecības ar vienaudžiem The goal of Bachelor thesis is to examine identity development and attachment to peers during the developmental process and to explore possible associations between identity status and attachment to peers of 15-18 years old adolescents.
52 adolescents in age of 15-18 years took part in this research. The following methods were used in this research: Extended Version of the Objective Measure of Ego Identity Status (EOMEIS-2, Benion & Adams, 1986) and from The Inventory of Parent and Peer attachment (IPPA, Armsden & Greenberg, 1987) peer scale.
The results of research show that trust, positive comunication and overall secure attachment to peers have positive association with the achievment of identity in interpersonal domain.
Key words: identity, identity status, attachment, adolescent peer relationship