Fonemātiskās uztveres attīstīšana un aktivizēšana 5-6gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
Author
Pizāne, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas un praktiski izpētīt fonemātiskās uztveres attīstīšanas un aktivizēšanas nozīmi fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai.
Teorētiskā daļa tiek balstīta uz S. Tūbeles (38;39;40;41), I. Miltiņas (28;29;30), L. Volkovas (46;47), T. Fiļičevas (53), G. Čirkinas (53;56) u. c. autoru atziņām.
Pētījuma praktiskajā daļā tiek veikta bērnu ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem izpēte, kā arī fonētiskās uztveres attīstīšana un aktivizēšana izmantojot dažādas spēles, rotaļas un vingrinājumus ņemot vērā katra bērna vecuma un individuālās īpatnības.
Pēc praktiski pētnieciskā korekcijas darba tika secināts, ka veicot korekcijas darbu bērniem, kuriem ir fonētiski fonemātiskiem traucējumi, svarīga ir individuālā pieeja katram bērnam. Aim of the research to get to know different authors’ verities and to find out importance of developing and activation of phonematic perceptivity to prevent phonetic phonematic disorders.
Theoretical part is grounded on S. Tubele (38;39;40;41), I. Miltina (28;29;30), L. Volkova (46;47), T. Filicheva (53), G. Chirkina (53,56) and other authors’ cognitions.
In the practical part of the research children with the phonetic phonematic disorder are studied. Phonematic perceptivity is developed and activated using different games, plays and exercises according with individual and age features.
After practical investigative adjusting events is concluded that in realisation of the correction work with the children with phonetic phonematic disorder important is individual approach.