• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darbība Tukuma Speciālajā internātpamatskolā audzēkņiem labvēlīgas skolas vides pilnveidē

Thumbnail
View/Open
299-1443-Akmenkalna_Inga_SocP_010050.pdf (931.6Kb)
Author
Akmeņkalna, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Ingas Akmeņkalnas diplomdarba tēma ir ,,Sociālpedagoģiskā darbība Tukuma Speciālajā internātpamatskolā audzēkņiem labvēlīgas skolas vides pilnveidē”. Teorētiski ir analizēta vides veidu raksturojums, mijiedarbība starp personu un vidi, labvēlīgas mācību vides nosacījumi veiksmīgai socializācijai. Izmantojot dažādu autoru atziņas, ir veikta sociālā pedagoga darbības analīze, pilnveidojot labvēlīgu skolas vidi. Diplomdarbā ar dažādām metodēm tika pētīta Tukuma Speciālās internātpamatskolas skolas vide, ir noskaidrots audzēkņu vērtējums par skolas vidi, tās draudiem, kas traucē skolēnam skolas vidē būt vajadzīgam, respektētam, atbalstītam un drošam, kā arī izzināts un analizēts sociālpedagoģiskais darbs Tukuma Speciālajā internātpamatskolā, pilnveidojot labvēlīgu skolas vidi. Balstoties uz praktiskās darbības rezultātiem, ir izstrādāta sociālpedagoģiskā programma audzēkņu labvēlīgas skolas vides pilnveidē, veikta to aprobācija un analīze.
 
The issue of diploma work of Inga Akmeņkalna is “ The Social pedagogical activities at Tukums Boarding Elementary School in completion of favourable environment ”. In the theoretical part of diploma work there has been analysed descriptions of different kind of environment, interaction between the person and the environment, as well conditions of favourable environment at school for successful socialization. Using cognitions of different authors, there is a performed analysis of social pedagogue work in creating favourable environment at school. Using different kind of methods, there is researched the environment at “ Tukums Boarding Elementary School ”, as well is found out the pupils’ evaluation of scholastic environment, threats, what disturbs pupil for being needed, respected, supported and safe, as well found out and analysed the work of social pedagogue at “ Tukums Boarding Elementary School ”, creating favourable environment at school. Basing on the practical results, there is worked out the program for social pedagogue in creating favourable environment, as well the program has been approbated and analysed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9913
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV