• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociāli pedagoģiskā darbība mobinga mazināšanā Daugavpils 9.vidusskolas pamatizglītības posmā

Thumbnail
View/Open
299-16729-K.Taranovska_diplom.pdf (9.299Mb)
Author
Taranovska, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir raksturot sociāli pedagoģisko darbību mobinga mazināšanā. Darbs sastāv no ievada un 6 nodaļām. Ievadā tiek aprakstīts tā aktualitāte, problēmu risināšanā, pedagoga loma tā mazināšanā. 1.un 2.daļās-teorētiska apskate, analizē, tā veidu raksturojums. 3. un 4. risinātas aktuālas problēmas saistītas ar pedagoga darbību tā mazināšanā. 5.analītiskā analīze, pētniecības objekta raksturojums izmantojot pētniecības metodes.6. ir programma mobinga atpazīšana un tā mazināšana, veikta aprobācija, analizēti rezultāti. Veiktais darbs palīdzes labāk atpazīt šo parādību, atrisināt, samazināt šo problēmu. Darbs var būt izmantots sociālo pedagogu , skolas pedagogu, administrācijas vidū. Atslēgas vārdi: mobings, sociālais pedagogs, sociālpedagoģiskā darbība.
 
Actual problem developed in the work of social pedagogue for reducing mobing. The aim of work is characterize Pedagogical actions for mobing reducing. It consists of introduction and 6 parts. Mobing’s actuality, the solution of problem situations, the role of pedagogue for reducing it are described here. 1, 2 parts-analysis of mobing, different kinds of it. 3, 4 -problems solution for reducing it. 5 analytical analysis, characteristic of methods. Argumentation is given to prove ideas of the work. The programme for reducing it has been made, aprobation done, results analysed. The work can be used by pedagogues of different schools, teachers, administration. It will help to find out this phenomenon and cure it. The key words: mobing, social pedagogue, socialpedagogical action.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9953
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV