• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolotāja sociālās prasmes kā pedagoģiskās kompetences nosacījums

Thumbnail
View/Open
299-35712-Mellupa_Liga_2006.pdf (475.2Kb)
Author
Mellupa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā aprakstīts pētījums par skolotāja sociālajām prasmēm kā pedagoģiskās kompetences nosacījumu. Pētījuma mērķis: izpētīt skolotāja sociālās prasmes kā pedagoģiskās kompetences nosacījumu. Darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, nobeiguma, 67 vienībām izmantotās literatūras un avotu saraksta, 2 pielikumiem. Darbā ietverta 1 diagramma, 1 shēma un 6 tabulas. Pirmajā nodaļā teorētiski analizētas sociālās prasmes gan vēsturiski filozofiskā skatījumā, gan pedagoģiski psiholoģiskā skatījumā. Otrajā nodaļā analizētas skolotāja pedagoģiskās kompetences. Trešajā nodaļā dots pieaugušo vecumposmu raksturojums. Ceturtajā nodaļā aprakstītas skolotāju sociālās prasmes pedagoģiskās kompetences kontekstā mūsdienu pamatskolā. Piektajā nodaļā apkopoti ieteikumi skolotāju sociālo prasmju un pedagoģiskās kompetences pilnveidošanai. Pētījuma laikā apstiprinājās hipotēze: ja tiek pilnveidotas skolotāja sociālās prasmes, viņa pedagoģiskā kompetence paaugstinās.
 
The theme of the Master’s paper is ‘’Teacher’s social skills as condition of his pedagogical competence’’. The objective is to study teacher’s social skills as condition of pedagogical competence. The paper consists of an introduction, 5 chapters, a conclusion, 67 bibliographical names and 2 appendixes. 1 diagram, 1 scheme and 6 tables are included in the paper. In the first chapter there are theoretically analyzed social skills viewed both historically and philosophically as well pedagogically and psychologically. In the second chapter there are analyzed pedagogical competences of teacher. In the third chapter there are specified characteristics of adulthood. Fourth chapter describes teachers’ social skills in connection with their pedagogical competence at today’s primary school. In the fifth chapter there are specified the recommendations how can one improve teacher’s social skills within his pedagogical competence. The hypothesis was verified through the research process that improving teacher’s social skills his pedagogical competence also increases.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10465
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV