• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmējuma tehniku izmantošana pirmsskolas vecuma bērnu tēlotājdarbībā

Thumbnail
View/Open
299-36258-Sedlina_Sarmite_Peda990070.pdf (365.1Kb)
Author
Sedliņa, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: Dažādu zīmējuma tehniku izmantošana pirmsskolas vecuma bērnu tēlotājdarbībā. Darba autors: Sarmīte Sedliņa Darba zinātniskā vadītāja: Ped. Maģ. Ausma Auziņa Darba saturs: 73 lpp., 11 attēli, 5 diagrammas, 3 tabulas, analizēti 20 literatūras avoti Pētījuma mērķis: Analizēt dažādu zīmējuma tehniku izmantošanas iespējas pirmsskolas vecuma bērnu tēlotājdarbībā. Pētījuma teorētiskajā daļā analizēta pirmsskolas vecuma bērnu kreativitāte un tēlotājdarbība balstoties uz V.Hibneres, I.Miķelsones, D.Lieģenieces, B.Frīdenbergas un citu speciālistu atzinumiem. Pievērsu uzmanību bērnu radošas personības attīstībai un mēģināju noskaidrot, kā bērniem tēlotājdarbību padarīt saistošāku, interesantāku un aizraujošāku.To veikt ar dažādu zīmējuma tehniku palīdzību. Pētījuma praktiskajā daļā analizēta bērnu praktiskā darbība apskatāmo tēmu ietvaros un pārbaudīta hipotēze: „Dažādu zīmējuma tehniku apguve un pielietošana ir iespējama, ja kopā ar pedagogu tiek apgūta materiālu pielietojuma specifika un ir nodrošināta brīva to pieejamība”.
 
The Content of the Paper: 73 pages, 11 pictures, 5 diagrams, 20 analyzed sources of literature The Aim of the Paper: Analys Different Drawing Technique in the Classes of Fine Arts with Pre-school Children In the first part of the present paper children creativity and the materials of fine arts are analyzed. The research is based upon the conclusion of V. Hibnere, I. Miķelsone, D. Lieģeniece, B. Frīdenberga and other specialists. Therefore, I have paid attention to the creative development of children: in the same time, I have tried to define the ways to make fine arts interesting and exciting for children using different fine arts materials and technikal help. In the practical part or the present paper the practical work of children is analyzed and the hypothesis is being proved:”To master and apply drawing – technique are possible, if together with teacher child discovers what materials used for and is freely provide with it”.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10505
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV