• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darbība Krāslavas Grāfa Plātera poļu pamatskolā ar 6.- 9. klašu skolēniem, kuriem ir nepietiekams vērtējums mācībās

Thumbnail
View/Open
299-36745-Tatjana_Artemenkova_SocP030025.pdf (714.1Kb)
Author
Artemenkova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Štekele, Inese
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir „ Sociālpedagoģiskā darbība Krāslavas grāfa Plātera poļu pamatskolā ar 6. – 9. klases skolēniem, kuriem nepietiekams vērtējums mācībās”. Darba mērķis ir noskaidrot iemeslus, kāpēc skolēniem ir nepietiekams vērtējums mācībās un izstrādāt sociālpedagoģiskas darbības modeli darbam ar 6. – 9. klases skolēniem, kuriem ir nepietiekams vērtējums mācībās. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1. raksturot pusaudžu vecumposmu īpatnības; 2. raksturot mācību grūtības; 3. raksturot pusaudžu mācīšanās motivāciju; 4. raksturot skolas un ģimenes sadarbību; 5. raksturot sociālpedagoģiskās darbības metodes; 6. izstrādāt sociālpedagoģiskā darbības modeli darbam ar 6. – 9. klases skolēniem Krāslavas grāfa Plātera poļu pamatskolā, kuriem ir nepietiekams vērtējums mācībās un aprobēt sociālpedagoģiskās darbības modeli Krāsalvas grāfa Plātes poļu pamatskolā . Darbā tika aprakstīts sociālpedagoģiskā darbība ar četriem skolēniem, kuriem bija nepietiekams vērtējums mācībās.
 
. The topic of the diploma thesis is the “Social – educational activities in the Kraslava Polish Elementary School of Count Plater with the students of grades 6 – 9 with the inadequate academic evaluation”. The goal of the thesis is to determine the reasons for the inadequate academic evaluation of the students and produce the program for the social – educational activities for the work with the students of grades 6 – 9 with the inadequate academic evaluation. The tasks set for the achievement of the goal of the thesis: 1) to characterize the peculiarities of the teenager life stage; 2) to characterize the academic difficulties; 3) to characterize the academic motivation of the teenagers; 4) to characterize the collaboration of school and family; 5) to characterize the methods of the social – educational activities; 6) to produce the program of the social – educational work with the students of grades 6 – 9 in the Kraslava Polish Elementary School of Count Plater who experience an inadequate academic evaluation, and approbate the program of the social – educational activities in the Kraslava Polish Elementary School of Count Plater. The thesis describes the social – educational activities directed towards four students with the inadequate academic evaluation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10546
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV