• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dzimtās valodas izmantošana angļu valodas gramatikas mācīšanai 12. klasē

Thumbnail
View/Open
299-23760-Liepina_Karina_kl09025.pdf (5.863Mb)
Author
Spridzāne, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Linde, Lilita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Īpaši liela nozīme gramatikai tiek pievērsta 12. klasē, kad skolēniem ir jākārto centralizētais angļu valodas eksāmens. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Aizputes vidusskolā. Diplomdarba mērķis bija noskaidrot, vai, izmantojot dzimto valodu kā palīglīdzekli angļu valodas stundās, tā sekmē problemātisko gramatikas tēmu apgūšanu skolēniem 12. klasē. Datu iegūšanai tika izmantota testa-mācīšanas-testa pieeja, testi, aptauja un intervija. Pētījuma rezultāti liecināja, ka dzimtā valoda, izmantojot to kā palīglīdzekli angļu valodas stundās, veicina problemātisko gramatikas tēmu apgūšanu skolēniem 12. klasē.
 
Grammar receives special emphasis as a language aspect to be taught in Form 12 when students must take the national English examination. A case study was done at Aizpute Secondary School. The aim of the Diploma Paper was to determine whether the use of the native language as a helping tool in English classes would facilitate students’ learning of problematic grammar themes in Form 12.The test-teach-test approach, one pre -test, two post-tests, student questionnaire and interview were chosen as methods of data collection. The results from tests showed that the native language used as a helping tool facilitates students’ learning of problematic grammar themes in Form 12.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11187
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV