Sociokultūras kompetences pilnveidošana folkloras iepazīšanas stundās mazākumtautību izglītības programmā vidusskolai.
Author
Stikāne, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Pēc Latvijas Republikas valstiskās atjaunošanas tika atjaunota arī pilsonības institūcija, un tas sabiedrību vēl vairāk sašķēla. Pēkšņi izrādījās, ka liela valsts
iedzīvotāju daļa šeit uzturas nelegāli un pēc Valsts Valodas Likuma pieņemšanas ir spiesta runāt latviski, bet no 2004. gada 1. septembra arī vidusskolās cittautu
skolēniem jāmācās bilingvāli vai valsts valodā.
Savā diplomdarbā izvēlējos latviešu folkloras - galvenokārt teiku un nostāstu - iepazīšanu mazākumtautību skolās, jo tas, manuprāt, varētu veicināt sabiedrības integrāciju: teikas un nostāsti cittautiešiem var palīdzēt uztvert un izprast latviešu tautas gara vērtības, šī folkloras žanru valodas bagātības var izmmantot skolēnu valodas zināšanu apguvē. Arī latviešu skolu skolēniem varētu noderēt savas tautas folkloras zināšanu papildināšana, tādēļ izstrādāju uzdevumu kopu sociokultūras un komunikācijas prasmju pilnveidošanai. After the renovation of the state of Republic of Latviathe institution of citigenship wasreestablished and it resulted in further dividing ofsociety. Suddenly itturned outthat a great part of socuty has no lyal basis to like here and after the adoplion of the State LanguageLati. They are obligedti speak Latvian, but after September 1,
2004 the puplis of Secondary Schools have to use two languages in speak the state
language.
The present diploma paper proposes presentation of Latvian folklore - mainly
legends and tales in minority schools because, in the authors opsnion this material
helps to understand spiritual valnes of the Latvian nation und the language opulence
of this folklore genre can be helpful in acquioing the languag.The pupils of Latvian
Schools Could Supplement their Knowledye about the folklore of this own Nation, so
for improvement of sociocultural and communication skills.