• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iecietības veicināšana kristīgajā mācībā sākumskolā

Thumbnail
View/Open
299-31432-Silova_Evita_es05006.pdf (480.7Kb)
Author
Vaišļa, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Evitas Šilovas pētījumā tiek analizēta kristīgā mācība kā iecietības veicinātāja sākumskolā. Pētījuma teorētiskajā daĜā, pamatojoties uz I. Plotnieka, G. Svences, I. Puškareva, Dz. Meikšānes, V. V. Klīves, A. Milta, Ž. Piažē, A. Vorobjova, S. Lasmanes, A. RubeĦa, D. Lieăenieces, A. Oksenberg Rorty atziĦām, darba autore analizē iecietības jēdzienu, sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnības. Pētījuma empīriskajā daĜā darba autore analizē, kā kristīgā mācība veicina iecietību skolēnu starpā sākumskolā. Šajā darba daĜā autore pielieto pētījuma metodes: strukturēto interviju, dokumentu analīzi. Pētījumu rezultātā, darba autore secina, ka kristīgā mācība veicina iecietību, atklājot bērniem iecietības paraugu – Jēzu, par kura dzīvi tiek runāts kristīgajā mācībā. Atslēgvārdi: iecietība, sākumskolas skolēns, kristīgā mācība, iecietības veicināšana, dokumentu analīze, strukturētā intervija.
 
In the research of Evita Šilova Christian lessons as means of promotion of tolerance in the primary school are analyzed. In the theoretical part of the research, which is based on the theory of I. Plotnieka, G. Svences, I. Puškareva, Dz. Meikšānes, V. V. Klīves, A. Milta, Ž. Piažē, A. Vorobjova, S. Lasmanes, A. RubeĦa, D. Lieăenieces, A. Oksenberg Rorty, the author analyses the concept of tolerance, and the age peculiarities of the primary school students. In the empirical part of the research the author analyses how Christianity lessons promote tolerance among students in the primary school. In this part, the author uses the following research methods: interview and analysis of documents. As a result of the research, the author of the paper can conclude that Christianity lessons promote tolerance by showing the example of it – Jesus, whose life is described in the Christianity lessons. Key words: tolerance, primary school student, Christian lessons, promotion of tolerance, analysis of documents, structured interview.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11336
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV