Retorikas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas stundās 10.klasē mazākumtautību skolā.
Author
Andrejeva, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore: Ilona Gendele
Diplomdarba temats: Retorikas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas stundās 10.klasē mazākumtautību skolā
Darba vadītāja: prof. M. Gavriļina
Darba apjoms:55.lpp., 44.bibliogrāfiskie nosaukumi, 3. attēli, 2. pielikumi.
Diplomdarba mērķis: noteikt retorikas prasmes pilnveidošanas iespējas 10.klases skolēniem.
Diplomdarba uzdevumi:
1)izanalizēt zinātnisko pētījumu saturu, kur ir apskatītas problēmas par skolēnu retorikas prasmes attīstīšanu dzimtās un otrās valodas stundās;
2)izanalizēt didaktisku literatūru, apkopot mūsdienīgo didaktisko pieredzi retorikas prasmju pilnveidošanas iespējās;
3)konstatēt ēsošas zināšanas retorikā 10.klases skolēniem, atklāt panākumus un grūtības;
4)praktiski aprobēt dažādu uzdevumu veidus, kas tiek orientēti retorikas prasmju pilnveidošanai 10.klases skolēniem;
5)apkopot pētījuma rezultātus.
Izmēģinājumdarba bāze: Daugavpils N. vidusskola, 10.klase, skolēnu skaits – 14.
Diplomdarbs sastāv no 3. daļām:
1.Literatūras apskats
2.Problēmas iztirzājums
3.Stundu aprobācija
Atslēgas vārdi: retorikas prasmes, komunikatīvā kompetence, runas prasme, oratora māksla, runātāja un klausītāja kultūra. The Theme of this Diploma Paper ir “Possibilities of Rhetoric Skill Development in the Latvian Language Lessons of Grade 10 in Minority Schools.
The author of degree work is lona Gendele.
The head of work: prof. M.Gavrilina
Volume works: 55 p.p, 44 bibliographic names, 3 drawings, 2 appendices.
The work purpose: to reveal possibilities of improvement of rhetorical skills of pupils of 10 classes.
Plase: Daugavpils Secondary school N., 10 class, number of pupils – 14
Work consists of 3 parts:
1. Literature description.
2. The analysis of problems.
3. Approbation of lessons.
Keywords rhetorical skills, communicative compitantion, speech skills, oratorical skills, speaking and listener culture.
The work name has been chosen because:
- Rhetoric as the subject is not included in the program
The knowledge of possibility improvement of rhetorical skills is necessary for-schoolboys.