• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Koučinga ietekme uz darba pašefektivitāti

Thumbnail
View/Open
299-39163-LAPINA_LIGA_ll09563.pdf (585.6Kb)
Author
Leimane, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzikante, Inese
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma „Koučinga ietekme uz darba pašefektivitāti” mērķis bija noskaidrot, vai koučings veicina darba pašefektivitāti. Starpgrupu pētījumā ar eksperimentālo un kontrolgrupu (pielīdzinātas pēc dzimuma, izglītības, darba stāža un vecuma), diviem mērījumiem un koučinga ietekmi piedalījās 46 vidējā līmeņa vadītāji un speciālisti, 23 katrā. Mērījumi tika veikti, izmantojot Darba pašefektivitātes anketu. Koučingu veica ICF Latvia sertificētie kouči, balstoties uz kognitīvi-biheiviorālo koučinga pieeju un GROW modeli. Pētījuma rezultāti apstiprina, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp abu grupu otro darba pašefektivitātes mērījumu, taču mazās izlases un pētījuma dizaina dēļ nevar apgalvot, ka izmaiņas radījis tieši koučings. Tomēr tendenču līmenī var domāt, ka koučings atstāj pozitīvu iespaidu uz darba pašefektivitāti, ko apstiprina iepriekš veikts pētījums ar līdzīgu dizainu (Evers, Brouwers & Tomic, 2006). Atslēgas vārdi: koučings, koučinga efektivitāte, darba pašefektivitāte
 
The aim of the study "Coaching influences on work self-efficacy" was to learn whether coaching promotes work self-efficacy. In the study with an intergroup design, an experimental and a control group (compared by gender, education, work experience and age) and coaching influence, participated 46 middle-level managers and specialists, 23 in each group. In measurements Work Self-Efficacy Scale was used. Coaching was performed by ICF Latvia certified coaches, based on cognitive-behavioural approach and the GROW model. The research results confirm statistically significant differences between second work self-efficacy measurements of the two groups, but due to the small sample size and the study design it cannot be argued that coaching caused the changes. However, there is a tendency of coaching to have a positive impact on work self-efficacy that a previous study with a similar design confirms (Evers, Brouwers & Tomic, 2006). Keywords: coaching, coaching effectiveness, work self-efficacy
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11457
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV