• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās inteliģences attīstības iespējas pirmsskolas iestādē

Thumbnail
View/Open
299-5269-Maksimcuka_Anna_am05082_2007.pdf (2.480Mb)
Author
Maksimčuka, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žogla, Irēna
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās inteliģences attīstības iespējas pirmsskolas iestādē. Darba autore: A. Maksimčuka Zinātniskā vadītāja: Dr. hab. paed., prof Z. Čehlova Maģistra darba apjoms: 73 lpp. Maģistra darbā aprakstīti dažādu autoru viedokļi par to, kas ir em. int. un kā tā attīstās pirmsskolas vecumā, izstrādāta un izmēģināta praksē em. int. attīstības metodika. Pētījuma mērķis: noteikt pirmsskolas vecuma bērnu em. int. attīstības nosacījumus. Pētījuma hipotēze: Pirmsskolas vecuma bērnu em. int. attīstās sekmīgi, ja 1. bērni pazīst emociju saturu; 2. audzināšanas procesā tiek izmantotas dažādas spēles, kuras stimulē emocionālā pārdzīvojuma veidošanos; 3. nodarbībās izmanto emocionāli niansētos uzdevumus; 4. skolotājas uztur labas attiecības ar bērniem un starp bērniem. Pētījuma bāze: Rīgas privātā vidusskola „Evrika”.
 
The possibilities for emotional intelligence development in pre-school children in the kindergarten. The autor of the work: A. Maksimchuk Scientific supervisor: Dr. hab. paed., prof Z. Čehlova Masters work volume: 73 pages. The volume of the master’s work: are described the views of a number of authors on the notions concerning of emotions, em. int., worked out and estimated in practice the methodology of em. int. development at pre-school age. The aim of the research: to define the conditions for em. int. development at pre-school age. Hypothesis of research: em. int. at pre-school age is being developed successfully if: 1. Children are aware of the content of emotions; 2. Various games stimulating em. Experiences are used in the process of upbringing 3. Em. coloured tasks are used during the activities. The base of the research: Riga private school „Evrika”.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11622
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV