Salikta pakārtota teikuma apguve 8.klasē: vērtēšanas un pašizvērtēšanas aspekts.
Author
Caune, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zaiceva, Ārija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Salikta pakārtota teikuma apguve 8. klasē: vērtēšanas un
pašizvērtēšanas aspekts” izvirzīts mērėis izstrādāt 8. klases skolēnu vērtēšanas un
pašizvērtēšanas metodiskās sistēmas variantu salikta pakārtota teikuma apguvei un aprobēt
to pedagoăiskajā izmēginājumdarbībā.
Vērtēšana , kurā ietilpst arī pašizvērtēšana, ir neatĦemama mācību procesa sastāvdaĜa,
kas atbalsta un stimulē mācīšanos, veicina skolēnu pašattīstību, kas ir humānās pedagoăijas
mērėis. Būtiski, ka vērtēšana un pašizvērtēšana vienmēr ir orientēta uz mācību rezultātu
uzlabošanu. Vērtēšana dod iespēju skolēniem saĦemt precīzu informāciju par savu mācību
darba rezultātiem, saskatīt savas stiprās un vājās puses. Pašizvērtēšana paaugstina skolēnu
pašapziĦu, pienākumu apziĦu, sekmē iekšējo mācību motivāciju. Diplomdarbs sastāv no 5
nodaĜām, kurās apkopota teorētiskās literatūras studijās un pedagoăiskās novērošanas laikā
gūtā pieredze par vērtēšanu un pašizvērtēšanu, izanalizēti jaunākie 8. klases mācību
līdzekĜu komplekti vērtēšanas un pašizvērtēšanas aspektā saliktam pakārtotam teikumam
veltītajās stundās, ietverts arī pusaudžu pedagoăiski psiholoăiskais raksturojums un dažas
8. klases skolēnu individuālās pedagoăiski psiholoăiskās īpatnības, izveidots mācību
metodiskais variants vērtēšanas un pašizvērtēšanas aspektā un veikta pedagoăiskā
izmēăinājumdarba rezultātu analīze. An objective of gradulation work „The acquisition of complex sentence in the 8th class:
aspect of an evaluation and a self-evaluation” is to develope a variant of metodical system of
an evaluation and a self-evaluation for aquisition of complex sentence in the 8th class and
approbate this system in pedagogical experiment.
An evaluation, wich includes also a self-evaluation, is an integral part of educational process.
It supports and stimulates studying, promotes pupils self-development in turn it is the
purpose of humanistic pedagogy. It is important that evaluation and self evaluation are
always oriented on improvement educational results. Evaluation enables pupils to recieve te
exact information on results of their study work, to see their strong and weeknesses. The self
– evaluation raises pupils self-confidence and esence of duty, promotes their motivation to
study.
Gradulation work consists of 5 section. In this work is generalized expierence about
evolution and self-evolution from theoretical literature and pedagogical supervision, are
analysed some educational aid sets to the 8th class. Here are also described pedagogical and
psychological characteristic of teenagers and specify some individualities of the eight class
pupils, formulated educational variant of metodical system of an evaluation and a selfevaluation
and analysed results of pedagogical experiment.