• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību saturs ekonomikas un vides tēmu apguvē sociālajās zinībās 2.klasē

Thumbnail
View/Open
299-16918-Nezberte_Ilze_in05019.pdf (509.5Kb)
Author
Nežberte, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Tēma: Mācību saturs ekonomikas un vides tēmu apguvē sociālajās zinībās 2. klasē. Autors: in05019 Ilze Nežberte Vadītājs: lektore Mg.izgl.zin. Agita Klempere - Sipjagina Mērķis: Izstrādāt mācību saturu ekonomikas un vides tēmu apguvē sociālajās zinībās 2. klasē un ieteikumus pedagogiem, plānojot integrētu mācību saturu. Saturs: Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē integrēšanas jēdzienu. Balstoties uz I. Puškareva, V. Renģes un Ā. Karpovas atziņām autore apraksta jaunāko skolas vecumu. Pēc I. M. Rubanas, Dz. Albrehtas un V. Zelmeņa atziņām tiek aprakstītas pedagoģiskās darbības iespējas ekonomikas un vides tēmu integrēšanai sociālajās zinībās. Pētījuma empīriskajā daļā darba autore praktiski realizē integrētu mācību saturu pamatskolā X. Atslēgvārdi: integrēšana, ekonomika, vide, jaunākais skolas vecums, sociālās zinības.
 
Topic: Curricula for mastering themes of economics and environment in social sciences for the 2nd grade. Author: in05019 Ilze Nežberte Supervisor: MSEd Agita Klempere-Sipjagina Objective: Develop curricula for mastering themes of economics and environment in social sciences for the 2nd grade and recommendations to pedagogues in planning integrated curricula. Content: Author analyzes the concept of integration in the theoretical part. Based on the I. Puškareva’s, V. Renģe’s and Ā. Karpova’s findings, author describes junior school age. Author analyzes pedagogic practices for integrating the abovementioned themes w.r.t. conclusions by I. M. Rubana, Dz. Albrehta and V. Zelmenis. The integrated curriculum has been approbated in a primary school. Keywords: integration, economics, environment, junior school age, social sciences.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11967
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV