• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tautas dziesmas un pasakas kā fonemātiskās uztveres veicinātājas pirmsskolas vecuma bērniem

Thumbnail
View/Open
299-23526-Silina_Biruta_bs11027.pdf (972.4Kb)
Author
Siliņa, Biruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Tautas dziesmas un pasakas kā fonemātiskās uztveres veicinātāja pirmsskolas vecuma bērniem. Diplomdarba apjoms: 50. lpp., 9 tabulas (diagrammas), izmantoti 56 literatūras avoti. Darbā izanalizēta teorētiskā literatūra, izpētīts bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, noskaidrota fonemātiskās uztveres nozīme bērnu valodas attīstībā, veikts pētījums, kurā noskaidrots bērnu zināšanu līmenis, vecāku ieinteresētība bērnu fonemātiskās uztveres attīstībā. Atslēgas vārdi: tautas dziesmas, pasakas, fonemātiskā uztvere, pirmsskolas vecuma bērni.
 
The topic of the Diploma Paper: Folksongs and Folktales as Promoters of Phonemic Perception in Children at Pre-school Age. The author of the Paper: Biruta Siliņa The advisor: Doc., Dr. paed. Rasma Vīgante The volume of the Paper: 50 pages, 9 charts (diagrams), 56 literature sources. The Paper consists of the analysis of theoretical literature, study of the pedagogically psychological characterization of the target group, defined principles of the importance of phonemic perception in the development of child’s language, the study to find out the level of the knowledge of the target group and parents’ interest in developing child’s phonemic perception. Research question: in what ways does the use of folksongs and folktales promote phonemic perception in children at pre-school age? Aim: to define the ways how the use of folksongs and folktales promote phonemic perception in children at pre - school age. Objectives: to study theoretical literature that corresponds with the top
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12158
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV