• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

7-9 gadus vecu bērnu lasītintereses veicināšanas paņēmieni vispārējā izglītības iestādē X

Thumbnail
View/Open
299-37727-Esite_Gita_ge05004.pdf.pdf (2.856Mb)
Author
Esīte, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: 7 – 9 gadus vecu bērnu lasītintereses veicināšanas paņēmieni vispārējā izglītības iestādē x. Pētījuma mērķis: izpētīt 7 – 9 gadus vecu bērnu lasītintereses veicināšanas paņēmienus un veikt iegūto rezultātu aprobāciju. Teorētiskās daļas gaitā ir pētīts un analizēts 7 – 9 gadus vecs bērns veselumā, kā arī pētītas un analizētas lasītintereses teorētiskās nostādnes. Pētījumā veikts salīdzinājums pirms veicinošiem uzdevumiem un pēc šiem uzdevumiem, kā arī analizēti lasītintereses veicināšanas paņēmieni. Galvenais secinājums, kas iegūts veicot šo diplomdarbu ir: lasītinteresi var veicināt radoši uzdevumi ar tekstu un praktiski radoši uzdevumi. Atslēgvārdi: lasītinterese, veicināšana, 7 – 9 gadus veci bērni.
 
Title of the work: promotional methods of interest for reading in seven to nine old children in school x. Research objective: to study promotional methods of interest for reading for seven to nine old year children’s and perform acquired result approbation. In the theoretical part the auther has studied and analyzed seven to nine years old children entirety, as well as studied and analyzed theoretical basis of learning interest of reading. In the research was done comparing work before developing tasks and after than, as well as promotional methods of interest for reading. The main conclusion has been made is that interest for reading can develop creative tasks based on text and practical creative tasks. Key word: interest for reading, promotional, seven to nine years old children.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12401
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV