• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas loma uzņēmuma konkurētspējas palielināšanā

Thumbnail
View/Open
303-10777-Kozirskis_Kirils_Vadz040501.pdf (704.2Kb)
Author
Kozirskis, Kirils
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Lapa, Ilze
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Dotais diplomprojekts ir veltīts SIA Tele2 tirgus pozīciju analīzei un tās mobilo sakaru pakalpojumu darbībai Latvijas tirgū. Bakalaura darbs sastāv no trim daļām. Pirmajā daļa ir aprakstīti konkurences un konkurētspējas jēdzieni un klasifikācija, reklāmas būtība tās veidi un mērķi. Otrajā daļā ir veikta nozares dzīves cikla stadijas analīze, ka arī Latvijas Republikas mobilu sakaru tirgus analīze. Trešajā daļā tiek izanalizētas Tele2 tirgus pozīcijas, veikta SWOT analīze, un veikts pētījums ar mērķi pieradīt, ka reklāmas darbībai ir liela loma firmas konkurētspējas paaugstināšanā. Beigās ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi uzņēmuma Tele2 konkurētspējas paaugstināšanai.
 
This diploma project is devoted to the analysis of SIA Tele2 market positions and its activity in the Latvian telecommunication services market. The bachelor work consists of three parts. In the first part are described a competition and competitiveness definitions and their classification, advertising essence, types and aims of it. In the second part the analysis of a vital stage of branch, and also the analysis of the market of mobile communication of the Latvian Republic is done. In the third part Tele2 market positions are analyzed, SWOT analysis is carried out, and is done the research, with the purpose to prove, that advertising activity of firm has the big role in increase of competitiveness of firm. Finally, there are drawn conclusions and offered suggestions to improve Tele2 competitiveness increase.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13826
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV