• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inovatīvas pieejas tūrisma produkta radīšanā

Thumbnail
View/Open
303-34259-Brice_Elina_eb05014.pdf (879.4Kb)
Author
Brice, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis bakalaura darbs ir veltīts Latvijas tūrisma inovāciju izpētei. Darba mērķis ir sniegt priekšlikumus Latvijas tūrisma uzņēmumiem kā veidot jaunus inovatīvus produktus vai pilnveidot esošo produktu konkurētspēju pielietojot Zilā okeāna stratēģijas metodes. Darbā autore izpēta teorētisko materiālu, kas attiecas uz inovācijām tūrisma jomā, kā arī aptaujas veidā veic pētījumu Latvijas tūrisma uzņēmumu vidū, un analizē Latvijas tūrisma ekspertu viedokli. Pētījuma rezultāti atklāj, ka Latvijas tūrisma uzņēmumu piedāvājums nav izteikti inovatīvs, bet tirgū pastāv atsevišķi inovatīvi uzņēmumi, kas ir bijuši spējīgi veidot „zilo okeānu”, uzņēmēji apzinās sarežģīto ekonomisko situāciju un ir gatavi pielāgot savus produktus.
 
The purpose of this bachelor paper ir to invetigate innovations of Latvian tourism. The aim of the paper is to provide suggestions for Latvian tourism enterprises on how to create new innovative products and to develop competitiveness of the existing ones by using the methods of the Blue Ocean Strategy. The author of the paper explores theoretical aspects concerning innovations in tourism industry, as well as conducts a questionnaire-based research among Latvian tourism agencies and analyses the opinion of eksperts of Latvian tourism. The results of the study reveal that the offer of Latvian tourism companies is not particularly innovative; although, certain innovative companies that have been successful in creating the Blue Ocean are present in the market.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14480
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV