• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vizuālo metaforu efektivitāte Benetton reklāmās

Thumbnail
View/Open
309-29966-Mensone_Dina_dm10054.pdf (4.003Mb)
Author
Mensone, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba ir tēma „Vizuālo metaforu efektivitāte Benetton reklāmās”. Darba izvirzītās problēmas: kā cilvēki uztver un saprot vizuālās metaforas reklāmas, un kā vizuālās metaforas reklāmās ietekmē cilvēka uztveri. Darba hipotēze - vizuālās metaforas reklāmās ietekmē cilvēku uztveri. Darba uzdevumi: teorijas atlasīšana, analizēšana pētniecības metožu izmantošana, kvalitatīva pētījuma veikšana un secinājumu apkopošana. Darba struktūra teorētiskā, metodoloģiskā, empīriskā un rezultātu daļa. Teorētiskās daļas tēmas - metaforas, verbālās metaforas, vizuālās metaforas, vizuālās metaforas analīze semiotikā, vizuālā uztvere un vizuālās komunikācijas teorijas. Darba metodes - vizuālā kontentanalīze, anketēšana un vizuālās uztveres eksperiments. Darba nobeigumā apkopoti secinājumi. Atslēgas vārdi: metaforas, vizuālās metaforas, uztvere, vizuālā uztvere, reklāma, Benetton
 
The theme of bachelor's thesis is „The efficiency of visual metaphors in Benetton advertising”. Propositions nominated: how people perceive and understand visual metaphors in advertisements and how it influences their perception. The hypothesis of work is visual metaphors in advertisements affect people’s perception. Tasks of the work were to collect and analyze theory, to use appropriate research methods, to conduct a qualitative research, and draw conclusions. There are four parts in the structure of the work: theoretical, methodological, empirical, and results. Theoretical part deals with themes – metaphors, verbal metaphors, visual metaphors, analysis of visual metaphor in semiotics, visual perception, and theories of visual communication. Methods of the research are visual content analysis, questionnaire, and an experiment of visual perception. Overall conclusions are analyzed at the end of the work. Keywords: metaphors, visual metaphors, perception, visual perception, advertis
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15706
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV