• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

WebSocket implementācijas sniegtās iespējas

Thumbnail
View/Open
302-39174-Feldmanis_Toms_tf09001.pdf (682.8Kb)
Author
Feldmanis, Toms
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Niedrīte, Laila
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Līdz ar neseno WebSocket lietojumslāņa tīmekļa protokola standarta oficiālu ieviešanu izstrādātājiem ir pieejams efektīvs un viegli uzturams risinājums reāllaika lietotņu izveidei tīmekļa pārlūkprogrammām, salīdzinot ar līdz šim izmantotajiem apkārtceļiem HTTP protokola ietvaros. Darba mērķis ir izveidot līdzekli, ar kura palīdzību interaktīvā veidā ir iespējams parādīt veiktspējas atšķirības starp HTTP un WebSocket risinājumiem. Darba rezultātā ir aprakstīta un uzstādīta daudzlietotāju spēle “Tanki”, kura ļauj salīdzināt dažādus HTTP reāllaika risinājumus ar WebSocket protokola piedāvātajām iespējām. Ar spēles palīdzību ir pārbaudītas un aprakstītas abu protokolu veiktspējas atšķirības, nonākot pie secinājuma, ka WebSocket ir piemērotākais risinājums gadījumos, kad pārlūkprogrammu spraudņu izmantošana nav vēlama.
 
Since the recent official introduction of WebSocket application layer protocol application developers have an access to effective and easily maintainable solution for creation of web browser based real-time applications, comparing with HTTP workarounds used till now. The aim of this paper is to create a tool whereby it becomes possible to interactively show performance differences between the solutions of HTTP and WebSocket. As a result of this paper there is described and deployed multi-player game “Tanki”, which allows to compare HTTP real-time solutions with opportunities provided by the WebSocket protocol. By using the game, differences of performance of both protocols have been verified and described, arriving at conclusion that WebSocket is the most appropriate solution in cases where use of web browser plug-ins is not desirable.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15960
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV