Pētniecisko darbu un virtuālo uzdevumu izmantošana skolēnu pētniecisko prasmju attīstīšanai ķīmijā
Author
Rikmanis, Ilmārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Volkinšteine, Jeļena
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Pētniecisko darbu un virtuālo uzdevumu izmantošana skolēnu pētniecisko prasmju attīstīšanai ķīmijā. Rikmanis, I., zinātniskā vadītāja doktorante Mg. ķīm. Volkinšteine, J. Bakalaura darbs, 39 lappuses, 18 attēli, 12 tabulas, 38 literatūras avoti, 8 pielikumi. Latviešu valodā.
Darba mērķis ir sekmēt skolēnu pētniecisko prasmju attīstīšanu, izmantojot atvērtus pētnieciskos darbus un virtuālos uzdevumus.
Darbā piedāvātais pētnieciskais darbs „Ūdens, kuru es izmantoju sadzīvē” aprobēts septiņās Latvijas skolās, aprobācijā piedalījās septiņi ķīmijas skolotāji un 214 8. klases skolēni. Darbā pierādīts, ka ir svarīgi izmantot atvērtus pētnieciskos darbus, kuros ir saikne ar reālo dzīvi, un virtuālos uzdevumus ķīmijā, lai efektīvāk attīstītu skolēnu pētnieciskās prasmes. Usage of inquiry-based modules and virtual tasks to improve students’ scientific inquiry skills in chemistry. Rikmanis, I., scientific supervisor PhD student MChem. Volkinšteine, J. Bachelors’ thesis, 39 pages, 18 figures, 12 tables, 38 literature references, 8 appendixes. In Latvian.
The aim of this work is to improve students’ research skills by using research works and virtual tasks.
The presented research work “The water I use in everyday life” was approbated in seven schools; in approbation were involved seven teachers and 214 8th grade students. It is proved in this work that it is important to use open inquiry based research works with context of everyday life and virtual tasks in chemistry to effectively improve students’ research skills.