• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bezrecepšu medikamentu reklāmu komunikācija. Grindeks un Nycomed reklāmu analīze

Thumbnail
View/Open
309-15716-Jakutavica_Sandra_sj07006.pdf (1.043Mb)
Author
Jakutaviča, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs veltīts tēmai par bezrecepšu medikamentu reklāmu komunikāciju, noskaidrojot kā reklāmā pausto informāciju pārstrādā patērētājs. Tiek apskatīta sociālā mācīšanās teorija, kognitīvā disonanses teorija un informācijas apstrādes procesi. Darbā izmatota bezrecepšu medikamentu mērķauditorijas anketēšana, Grindeks un Nycomed televīzijas un drukāto reklāmu kontentanalīze, kā arī interneta komentāru analīze, lai noskaidrotu sabiedrības daļas nostāju un uzskatus par bezrecepšu medikamentu reklāmas nozīmi un jēgu. Darba mērķis – izpētīt sabiedrībai paredzēto bezrecepšu medikamentu reklāmu komunikācijas procesu un praksi, noskaidrojot pastāvošos iespējamos trūkumus un uzlabojumus komunikācijas efektivitātē. Darba apjoms – 67. lpp., attēlu skaits – 27, pielikumu skaits – 12. Atslēgvārdi: bezrecepšu medikamentu reklāma, mācīšanās, kognitīvā disonanse, komunikācija, Grindeks, Nycomed
 
The bachelor’s work devoted to the theme of non-prescription medicine advertising communication to clarify how consumers process information from advertising. The work examines social learning theory, cognitive dissonance theory and information handling process. The paper reviewed non-prescription medicine target audience inquiry, content analysis of Grindeks and Nycomed television and press ads, internet commentary analysis to find out part of societies point of view about non-prescription medicine advertising role and meaning. The goal – to find out for society provided non-prescription medicine advertising communication process and practice, to clear up existing probable shortcomings and improvements for communication effectiveness. Working amount is 67 pages, image number - 27, appendix – 12. Keywords: non-prescription medicine advertising, learning, cognitive dissonance, communication, Grindeks, Nycomed
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18485
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV