Show simple item record

dc.contributor.advisorProskurova- Timofejeva, Olgaen_US
dc.contributor.authorDzene, Klintaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:39:06Z
dc.date.available2015-03-24T07:39:06Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15066en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20508
dc.description.abstractBakalaura darba „Vīrieša-uzvarētāja tēla konstrukcija režisora Dzintara Dreiberga dokumentālajā filmā „Padoties aizliegts”” galvenais mērķis ir noskaidrot, kādi elementi tiek lietoti, lai konstruētu vīrieša-uzvarētāja tēlu. Teorētiskajā darba tiek aplūkoti jautājumi par dzimtes jēdzienu, vīrietību, stereotipiem, mediju konstruētu realitāti un dzimtes stereotipiem mediju vidē. Pētniecības modelis sastāv no trim kvalitatīvajām metodēm – kvalitatīvās kontentanalīzes, rāmējuma analīzes un semiotiskās analīzes. Pētījumā apstiprinās darbā izvirzītā hipotēze, ka vīrieša-uzvarētāja tēls balstīts tradicionālos dzimtes stereotipos, kas atbalsta vīrieša dzimti kā dominējošo gan publiskā, gan privātā dzīves telpā. Pētījums atklāj, ka filmas tekstā izmantotās vīrietim-uzvarētājam pieņemamas sociālās prakses, kas lielākoties balstītas pozitīvas vīrišķības stereotipos. Atslēgas vārdi: vīrietis-uzvarētājs, vīrišķība, dzimte, stereotipi, mediju konstruēta realitāte, kvalitatīvā kontentanalīzeen_US
dc.description.abstractMain research purpose of bachelor thesis „Winner-man’s image construction in director’s Dzintars Dreibergs documentary film „What Makes Man”” is to find out what elements are used to construct a winner-man’s image. The theoretical part of this work examines the concepts of gender, masculinity, media constructed reality and gender stereotyping within the media environment. Research design is made of three qualitative research methods – qualitative contentanalysis, framing theory analysis and semiotical analysis. Methodological examination approves the proposed hypothesis - the “winner-man” image has its roots in traditional gender stereotypes which present masculinity as the dominant gender in both public and private living-spaces. The results also show that socially acceptable “winner-man” practice lies primarily in positive traditional masculinity stereotypes. Key words: winner-man, masculinity, gender, stereotypes, media constructed reality, qualitative contentanalysisen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleVīrieša - uzvarētāja tēla konstrukcija režisora Dzintara Dreiberga dokumentālajā filmā "Padoties aizliegts"en_US
dc.title.alternative"Winner-man’s image construction in director’s Dzintars Dreibergs documentary film „What Makes Man”"en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record