Bērnu bibliotēku iekārtojuma atbilstība 1. -3. kl. skolēnu attīstības īpatnībām
Author
Geidāne, Ārija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Bērnu bibliotēku iekārtojuma atbilstība 1.-3. kl. skolēnu attīstības īpatnībām” pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai pieņemtie normatīvie dokumenti un izstrādātās vadlīnijas bibliotēku jomā atbilst pašu bērnu priekšstatiem par bibliotēku iekārtojumu. Lai to noskaidrotu, veikts jaukta tipa pētījums, kurš ietver kvalitatīvu un kvantitatīvu pētījuma stratēģiju: salīdzinošas analīzes veikšanu un 1. - 3. klašu skolēnu anketēšanu.
Radot labvēlīgu vidi, kura ir pakārtota šīs vecuma grupas interesēm, tiek veicināta bibliotēkas loma lietotāju – bērnu vidū.
Vides sakārtotība kopā ar informācijas ieguves iespējām kvalitatīvi nodrošina bērnu - lietotāju vajadzības pēc savstarpējas saskarsmes spēju un izglītības līmeņa paaugstināšanos. The aim of the Bachelor’s thesis „Correspondence of Children’s Library Arrangement to the Development Characteristics of Primary School Children” is to study whether the existing normative documentation and guidelines for libraries correspond to the children’s own notion of the library arrangement. The study was done by conducting mixed methods research which integrates qualitative and quantitative approaches: comparative analysis and questionnaire for the primary school children.
Creating an enabling environment which is adapted to the interests of the children in this age group promotes the role of libraries among their visitors – children. Proper environment and possibilities of accessing various information sources have a favourable impact on the development of children’s communication competence and increase the level of their education.