Rotaļu nozīme 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstībā
Author
Platonova, Jeļizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Ievads
Pirmsskolas vecumā rotaļa ir galvenā bērna darbība, tai ir liela nozīme bērna audzināšanā un attīstīšanā. No rotaļas lielā mērā atkarīga bērna psihisko procesu – jūtu, domāšanas, atmiņas, gribas, izziņas interešu attīstība, jo bērna attīstība pirmsskolas vecumā notiek visās viņa psihiskās dzīves jomās – tiek apgūts un sistematizēts milzīgs informācijas daudzums, tā pilnveidojot sajūtu un uztveres procesu, iztēli, tīšās uzmanības un loģiskās iegaumēšanas spējas. Ļoti būtiski 5 - 6 gadus vecu bērnu sagatavojot skolai, sekmēt bērna attīstību kopumā, ievērojot vecumposmu īpatnības.
Rotaļa, kompleksi iedarbojas uz bērna personību, jo apkārtējās pasaules izziņas procesi, organisma funkcionālo spēju pilnveidošana, psihisko procesu attīstība, fizisko īpašību veidošana iespējama tikai bērna aktīvas darbības laikā – aktīvā rotaļā, kas ir neaizvietojams palīgs darbā ar bērniem. Rotaļā bērns modelē dzīvi, attēlo dažādas dzīves norises, izvēlas līdzekļus savai darbībai, uzņemas lomas, kuru izpildi pārdzīvo. Tādēļ rotaļa uzskatāma par ietekmīgu audzināšanas un mācīšanas līdzekli. Ar rotaļas palīdzību bērns daudz izzina un uzzina. Caur rotaļu bērns mācās mīlēt savu dzimto zemi, cienīt ģimeni un draugus.