• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sabiedrisko attiecību kampaņu realizācijas potenciāls Rīgas Domē (2009 - 2010)

Thumbnail
View/Open
309-14715-Vidauskis_Ugis_uv09009.pdf (806.7Kb)
Author
Vidauskis, Uģis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba galvenais mērķis ir novērtēt sabiedrisko attiecību kampaņu potenciālu Rīgas domē un noteikt šī potenciāla atbilstību Dž.Gruniga lielisko sabiedrisko attiecību kritērijiem. Lai sasniegtu šo mērķi, darba autors atklājis lielisku sabiedrisko attiecību un to kampaņu raksturīgās iezīmes un salīdzinājis tās ar sabiedrisko attiecību praksi Rīgas domē. Šim nolūkam autors ir veicis kvalitatīvu pētījumu – intervijas ar Rīgas domes sabiedrisko attiecību darbiniekiem un žurnālistiem, kas sadarbojas ar Rīgas domes sabiedriskajām attiecībām. Autora svarīgākais secinājums ir tāds, ka daudzi sabiedrisko attiecību aspekti Rīgas domē visumā atbilst sabiedrisko attiecību lieliskuma principiem, taču dažas jomas RD sabiedriskajās attiecībās vēl tālu no lieliskuma. Autors ir izteicis vairākus priekšlikumus Rīgas domes sabiedrisko attiecību uzlabošanai un tuvināšanai lielisku sabiedrisko attiecību kritērijiem.
 
A main purpose of the research paper „The Potential of the Carrying out of PR Campaigns in the Riga City Council (2009-2010)” is to evaluate the public relations in the Riga City Council according to conception of excellent public relations by J.Grunig. In order to reach the aim the author of the paper has pointed out the theoretical characteristics of the excellent public relations and PR campaigns and compared them with the PR praxis in the Riga City Council. For this purpose the author carried out the qualitative research – an interviewing among the public relations employers in the Rigas City Council and the jornalists colaborating with that employers. The key conclusion of the research is: many of the aspects of the public relations in the Riga City Council fits generally to the PR excellence principles although few areas are rather far from excellence. The author has made out some proposals for making the public relations in Riga City Council better and closer to excellence.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22513
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV