• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Telemārketinga efektivitāte: ”Top Shop” gadījuma analīze

Thumbnail
View/Open
309-30370-Paozolis_Roberts_rp10030.pdf (657.7Kb)
Author
Paožolis, Roberts
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā ”Telemārketinga efektivitāte: ”Top Shop” gadījuma analīze” tika pētīta uzņēmuma SIA ”Studio Moderna” telemārketinga pārdošanas efektivitāte. Šī tēma ir aktuāla, jo mūsdienās pastāv milzīga uzņēmumu konkurence. Uzņēmumiem ir jāmeklē jaunas tirdzniecības iespējas un specifiski paņēmieni, kā tirgot savus produktus, turklāt, Latvijā telemārketings ir salīdzinoši maz izplatīts un maz pētīts. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kā uzņēmums veic telemārketinga pārdošanu, kādas metodes tiek izmantotas, un kāda ir telemārketinga efektivitāte dažādos salīdzinājumos. Bakalaura darba teorētisko bāzi veido pārliecināšanas teorija, apskatīti mārketinga, integrētā mārketinga un reklāmas pamata principi un teorijas noslēgumā tiek aprakstīts telemārketings. Bakalaura darba metodoloģiskajā daļā aprakstītas kvalitatīvās pētniecības metodes, dziļās intervijas un novērojums. Pētnieciskajā daļā minētās metodes tiek pielietotas un apkopoti rezultāti. Atslēgas vārdi: pārliecināšana, telemārketings, efektivitāte
 
The title of bachelor paper is ”Telemarketing efficiency: ”Top Shop” case study” and this research is about telemarketing efficiency in company ”Studio Moderna”. This topic is becoming more actual in modern age becouse of huge competition between companies. Everyone is forced to search for new business possibilities. Telemarketing is effective way of selling, but unfortunately, it is not so popular in Latvian market. The goal is to clarify, how company ”Studio Moderna” are making sales using telemarketing and what is telemarketing efficiency in different situations? Theoretical part contains information about persuasion theory, marketing, integrated marketing, advertising and telemarketing. Methodological part conteins information about qualitative research methods, interviewing and observation. Empirical part contains the result of the research. Keywords: persuasion, telemarketing, efficiency
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22632
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV