• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bāzes līmeņa kategorijas ziņojumu efektivitāte vides reklāmās: 2011.– 2012. gada sociālo reklāmu analīze

Thumbnail
View/Open
309-34046-Brensons_Niks_nb10027.pdf (59.65Mb)
Author
Brensons, Niks
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba "Bāzes līmeņa kategorijas ziņojumu efektivitāte vides reklāmās: 2011.– 2012. gada sociālo reklāmu analīze" mērķis ir noskaidrot kategorizācijas līmeni sociālo kampaņu vides reklāmās Latvijā, veicot aprakstošu pētījumu. Darbā ir izvirzīta hipotēze, ka sociālo reklāmu efektivitāte balstās bāzes līmeņa kategorijas ziņojumos. Darbā izmantotas E. Rošas prototipu un bāzes līmeņa teorijas, sociālā mārketinga pieejas, savukārt semiotikas teorijas skatītas galvenokārt U. Eko, F. de Sosīra, D. Čandlera un Č. Pīrsa piedāvātajā skaidrojumā. Pētījums ir veikts, izmantojot vizuālo kontentanalīzi, fokusa grupas, daļēji strukturētās intervijas un anketēšanu. Pētījuma rezultātā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Atslēgvārdi: uztvere, kategorizācija, vizuālā komunikācija, vides reklāma, efektivitāte
 
The aim of the Bachelor thesis "Effectiveness of basic-level category messages in outdoor advertisements: An analysis of social advertisements 2011–2012” is to ascertain the level of categorization in social outdoor advertisments in Latvia by carrying out a descriptive research.The proposed hypothesis of this work is that the effectivenes of social avertising depends on basic-level category messages. Used in the work are E. Rosch's prototype and base level theories, social marketing approaches, while from the semiotics perspective theories of the work of U. Eko, F. de Saussure, D. Chandler, C. Pierce were mainly applied. The research is carried out using content analysis, focus groups, partially structured interviews and questionaires. The proposed hypothesis has been proven. Keywords: perception, categorization, visual communication, outdoor advertising, efficiency
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22656
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV