• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tīmekļa vietņu optimizācija partneru mārketingā

Thumbnail
View/Open
302-29917-Bajars_Andrejs_ab06085.pdf (1.040Mb)
Author
Bajārs, Andrejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Grūzītis, Normunds
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Partneru mārketings ir mārketinga veids, kurā partneri cenšas uzņēmumiem piesaistīt klientus, par to saņemot komisijas maksu. Darbā ir veikts pētījums par to, kādas partneru tīmekļa vietnes spēj labāk pārliecināt apmeklētājus iegādāties noteikta veida preces vai pakalpojumus, kā partnera vietnes apmeklētājus novirzīt uz uzņēmuma tīmekļa vietni, izmantojot partnera saites, kā piesaistīt partnera vietnei iespējami vairāk mērķauditorijai atbilstošu apmeklētāju. Pētījuma rezultāti ir izmantojami partneru tīmekļa vietņu optimizācijai. Pētījumā ir aplūkots, kā izstrādāt un individualizēt tīmekļa vietņu saskarnes, kā izvēlēties, kurus tirgus nišas produktus reklamēt un kā par tiem izvietot informāciju, kā iegūt labākas pozīcijas meklētāju sistēmu rezultātos, kādas darbības veikt sociālajos tīklos u.c., lai uzlabotu partnera darbības rezultātus.
 
Affiliate marketing is a marketing method, where partners are eligible to attract new customers for companies in order to get commission. Document describes a research, about what kind of websites are the most attractive for users, to get them agree on purchase for products or services, how to force user redirection to company's website, how to increase user flow accordingly to website targets. Results of the research can be used for optimization of partner websites. The research includes information about, how to customize website user interface, how to choose best suited products or services for online advertising, how to describe products or services more efficiently, how to get the best positions in search engines and what type of operations to make in social networks etc. in order to increase overall affiliate marketing performance.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23078
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV