• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tele2 konkurētspējas analīze Latvijas mobilo telekomunikāciju tirgū

Thumbnail
View/Open
303-19335-Kirils_Kozirskis_kk09315.pdf (2.094Mb)
Author
Kozirskis, Kirils
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dimante, Džineta
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā tiek analizētas SIA Tele2 tirgus pozīcijas un tā pakalpojumu darbība Latvijas mobilo sakaru telekomunikāciju tirgū. Maģistra darba mērķis ir izanalizēt SIA Tele2 konkurētspēju Latvijas mobilo sakaru telekomunikāciju tirgū. Maģistra darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tika izanalizēti konkurences un konkurētspējas jēdzieni, aprakstīti konkurences likuma būtiskākie aspekti, izpētītas konkurētspējas paaugstināšanas stratēģijas. Otrajā nodaļā tika veikta nozares dzīves cikla stadijas analīze, kā arī tika izanalizēts Latvijas mobilo sakaru tirgus, veikta konkurentu analīze. Trešajā nodaļā tika veikta SIA Tele2 tirgus pozīciju analīze, SIA Tele2 reklāmu un akciju apraksts, tika veiktas PEST un SVID analīzes, kā arī tika veikta SIA Tele2 galveno ekonomisko radītāju salīdzināšana ar konkurentiem.
 
The Master’s thesis analyses Limited Liability Company (LLC) Tele 2 market position and operations in Latvian mobile telecommunications market. The aim of this master’s thesis is to analyze LLC Tele2 competitive position in Latvian mobile telecommunication market. Master’s thesis consist of three parts. First is analysis of competition and competitiveness, description of competition law main provisions as well as reviewed generic strategies to improve competitiveness. Second part contains industry life cycle analysis as well as overall analytical review of Latvian telecommunication market. Third part consist of LLC Tele2 market position analysis, review of advertising campaign description and strategies, performed PEST and SWOT analysis as well as comparison of main financial indicators with peer companies.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23214
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV