Interneta vietne "YouTube" kā reklāmas un infoizklaides kanāls 2008. gada pirmajā ceturksnī
Author
Reinberga, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kādus komunikācijas uzdevumus veikusi interneta vietne www.YouTube.com – reklāmas, izklaides, informācijas vai citus - laika periodā no 2008. gada 1. janvāra līdz 2008. gada 31. martam, konstatējot vietnes saturā reklāmai, izklaidei un informācijai raksturīgās iezīmes.
Pētījums tiek balstīts uz reklāmas, infoklaides, interneta tehnoloģiju, spēles teorijas, populārās kultūras teorijām, kā arī, atsaucoties uz līdzšinējām analīzēm par vietnes YouTube vēsturi un funkcionalitāti. Pētījuma empīriskās daļas pamatā ir kontentanalīze un dziļās intervijas. Kontentanalīzei ir pakļauti 72 video faili, kas augšupielādēti vietnē 2008. gada pirmajā ceturksnī, savukārt dziļās intervijas veiktas ar deviņiem mediju, mārketinga un reklāmas speciālistiem.
Pētījums ļauj secināt, ka infoklaide un izklaide vietnes saturā dominē, salīdzinoši pret reklāmu un informāciju.
Atslēgas vārdi: reklāma, infoklaide, izklaide, informācija. The aim of bachelor’s thesis „Internet site YouTube as an advertisement and infotainment channel in first quarter of year 2008.” is to research, which communication tasks internet site YouTube realized- advertisment, infotainment, entertainment, information or is it something else, in period of time from January till March, 2008. And to find infotaimnent and advertisment in the content of the site.
Research is based on advertisment’s, infotainment’s, Homo Ludens’s, Popular Culture’s theories and with reference to previous analysis about YouTube’s history and functionality. The base of empirical part’s research is contentanalysis and deep interviews. There are 72 video files from YouTube that are analysed using contentanalysis, and also there are nine deep interwiews with advertisment and marketing experts.
This research shows that there are more infotainment and entertainment than advertisment and information in the site.
Key words: Advertisment, Infotainment, Entertainment, Information.