Seriāla "UgunsGrēks" auditorijas analīze: skatīšanās motīvi dažādās sociāldemogrāfiskajās grupās
Author
Kidals, Kalvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā ar tēmu „Seriāla "UgunsGrēks" auditorijas analīze: skatīšanās motīvi dažādās sociāldemogrāfiskajās grupās” izmantojot kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījumu metodes tika pētīta seriāla „UgunsGrēks” auditorijas motivācija skatīties seriālu. Tika veiktas 8 padziļinātās intervijas ar auditorijas pārstāvjiem un iegūtas 246 respondentu atbildes kvantitatīvās aptaujas ietvaros. Tika analizētas atšķirības dažādās sociāldemogrāfiskajās grupās: vecums, dzimums, dzīvessvieta.
Darba teorētiskajā daļā apskatīta vajadzību apmierināšanas, parasociālās interakcijas, identificēšanās, mērķu un motīvu teorijas. Izskaidrots ziepju operas un aktīvās auditorijas jēdziens.
Atslēgvārdi: motīvi, mediju patērēšana, ziepju operas, televīzija, aktīvā auditorija, vajadzības. In the bachelor thesis „TV series "UgunsGrēks" auditory analysis: viewing motives in different socio-demographic groups „ qualitative and quantitative research methods have been used to research methods why „UgunsGrēks” auditory started and why it is continuing to watch „UgunsGrēks” series and if viewer’s gender, age, place of residence affects those motives. 8 people have been interviewed by using in-depth interview and 246 people of „UgunsGrēks” auditory representing all ages, gender, from Riga, other cities and rural area were surveyed by using questionnaire method.
Uses and gratification, parasocial interaction, identification, motive theories have been reviewed and theory about soap opera and active aditory have been descriped in bachelor thesis theoretical part.
Keywords: motives, media usage, television, soap opera, active auditory, gratification