Sižetu lomu rotaļas nozīme 4 - 5 gadus vecu bērnu runas attīstībā
Автор
Lapinska, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Nosaukums: Sižetu lomu rotaļu nozīme 4 – 5 gadus vecu bērnu runas attīstībā.
Autore: Aiga Lapinska
Zinātniskā darba vadītāja: Mag. pead., Ērika Vugule
Darba apjoms: 66 lpp., 6 tabulas, 12 attēli, analizēti 32 literatūras avoti, 6 pielikumi.
Atslēgu vārdi: bērns, runa, attīstība, sižetu lomu rotaļas.
Pētīta sižetu lomu rotaļu ietekme uz 4 – 5 gadus vecu bērnu runas attīstību. Petījuma daļa balstās uz D.Lieģenieces, I. Nazarovas, R. Kaņepējas, A.Šponas, I. Elnebijas, V. Rūķes – Draviņas, I. Zaķes, D. Dzintares, I. Stangaines atziņām.
Darba teorētiskajā daļā analizēti šādi jautājumi:
•runas attīstības pamatuzdevumi;
•4 – 5 gadus vecu bērnu runas attīstības īpatnības;
•rotaļu nozīme pirmsskolas vecuma bērnu attīstībā;
•sižetu lomu rotaļas pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstībā.
Praktiskajā daļā izmantotas sekojošas metodes:
•vecāku anketēšana;
•pedagoģiskais novērojums;
•sarunas ar bērniem;
•bērnu praktiskās darbības rezultātu izpēte.
Secinājumi:
Balstoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem, varu secināt, ka sižetu lomu rotaļām ir liela nozīme 4 – 5 gadus vecu bērnu runas attīstībā.
Praktiskā izpēte apliecināja, ka sižetu lomu rotaļas attīsta gan bērna runu, domāšanu un emocijas, gan saskarsmes prasmes un fantāziju. Pētījuma hipotēze apstiprinājās. Name of the work: Sign of games of subject roles in speech of 4-5 years old children development.
Author: Aiga Lapinska
Foreman of the scientific work: Mag. pead., Ērika Vugule
Work amount: 66 pages., 6 charts, 12 images, 32 literature sources are analysed,6 annex.
Key words: child, speech, development, games of roles of subject.
To probe influence of games of roles of subject on speech of 4-5 years old children development. A research department leans on D.Lieģenieces, I. Nazarovas, R. Kaņepējas, A.Šponas, I. Elnebijas, V. Rūķes – Draviņas, I. Zaķes, D. Dzintares, I. Stangaines conclusions.
In work theoretical part are analysed following questions:
•Basic task of speech development;
•Speech of 4-5 years old children development features;
•Sign of games in development of children of preschool age;
•In speech of children of games of subject roles preschool age development.
In work practical part are used following methods:
•Questionnaire of parents;
•The pedagogical estimation;
•Talks with a child;
•Research of results of the infantilie practical action.
Conclusion:
Leaning on the results obtained in research, can draw conclusion, that a large sign in the game of roles of subject in speech of 4-5 years old children development.
The practical research asserted, that the games of roles of subjects develop infantilie speech, thought and emotions, and communication skills and fantasies. A research hypothesis confirmed.