• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kventina Tarantino filmu galveno varoņu analīze

Thumbnail
View/Open
309-43450-Šimanajeva_Sintija_ss11146.pdf (1.248Mb)
Author
Šimanajeva, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā tika pētīti Kventina Tarantino filmu „Lubene”, „Bēdīgi slavenie mērgļi”, un „Atsvabināts Džango” galvene varoņi, tika izdarīti secinājumi par režisora kino stilu jeb kino „rokrakstu”. Teorijas apskatā izvēlēti un analizēti termini, kas aptver problēmu un ir pamats pētījumam: semiotika, kino semiotika, kino valoda un tās elementi, naratīvs, kino naratīvs un klasiskais Holivudas kino naratīvs. Metodoloģijas daļā tiek analizētas un pamatotas izvēlētās pētniecības metodes – semiotiskā un naratīvā analīze, kā arī izveidots pētījuma dizains. Empīriskajā daļā, pēc iepriekš izstrādātā pētījuma dizaina, tiek veikta filmu analīze, kā arī izdarīti secinājumi par katru no varoņiem atsevišķi. Bakalaura darba nobeigumā tiek izveidoti kopējie secinājumi par režisora Kventina Tarantino kino „rokrakstu”. Darbs sastāv no 7 nodaļām, kā arī pielikumiem Atslēgvārdi: kino, semiotika, naratīvs, Kventins Tarantino.
 
This Bachelor work studies Quentin Tarantino’s film „Pulp fiction”, „Inglorious basterds” and „Django Unchained” main characters, the conclusions were drawn about the director’s cinematic style or the „signature” elements of his films. The theoretical part of the work is dealing with the terms like semiotics, film semiotics, film language, narrative, film narrative and classic Hollywood cinema narrative. Methodological part gives explanation of semiotic and narrative analysis, establishes study design and explains motivation of its application. The empirical part analyses Quentin Tarantino’s films and draws conclusions for each of the characters individually. In the end of this work conclusions of director Quentin Tarantino cinema „Handwriting” were made. The work consists of 7 chapters, as well as of appendices. Keywords: cinema, semiotics, narrative, Quentin Tarantino
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26762
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV