Paradokss Latvijā veidotajās tirdzniecības centru vides reklāmās 2006.- 2007. gadā
Author
Freimane, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats ir Paradokss Latvijā veidotajās tirdzniecības centru vides reklāmās 2006.-2007.gadā. Darbā izvirzītā pētnieciskā problēma apskata paradoksu un tā lietojumu reklāmās. Šī bakalaura darba teorētiskajā daļā apskatītas psiholoģijas teorijas, kas saistās ar uzmanību, atmiņas īpatnībām un pārliecināšanu, kā arī reklāmas teorijas – reklāmas ziņojuma pasniegšanas metodes. Lai izprastu jēdzienu ‘paradokss’, tas skatīts filozofijas un loģikas kontekstā. Pētījuma veikšanai izmantota reklāmu semiotiskā analīze un strukturētās intervijas. Pētījuma mērķis ir identificēt paradoksus Latvijā veidotajās tirdzniecības centru vides reklāmās. Tika secināts, ka paradokss reklāmās lietots bieži, bet tā intensitāte un uztveramība ir zemā līmenī. Bachelor work examines Paradox in trade centre outdoor advertisements made in Latvia in year of 2006.-2007. This bachelor works research issue examines paradox and the use of it in advertisements. Theoretical part of this work examines psychology theories, involving attention, memory, persuasion, and also advertisemnet theories, what describes methodes of advertisement message presentation. Paradox as the concept has been described in the context of logic and philosophy. To research this issue, there have been used semiotic analysis of advertisement and structured interviews. The object of the research is to identify paradox in trade centre outdoor advertisements made in Latvia. As inference shows, paradox have been used quite often, but the intensity and perceptibility of it is low.