• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola "Opel" novērtējums Baltijas valstīs

Thumbnail
View/Open
309-50040-Apsa_Kristine_ka10043.pdf (1.914Mb)
Author
Apša, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba ,,Zīmola “Opel” novērtējums Baltijas valstīs” mērķis ir noskaidrot noteikt auditorijas attieksmi pret zīmolu “Opel” Baltijas valstīs. Maģistra darbs sastāv no teorētiskās literatūras apkopojuma, pētījumā izmantotās metodoloģijas apraksta un pētījuma rezultātu apkopojuma. Darba teorētisko daļu sastāda teorija par zīmolu, zīmolvedību, patērniecību un patērētāju identitāti. Metodoloģiskā daļa sastāv no teorētiskā skaidrojuma par kvalitatīvo pētniecības metodi daļēji strukturēto interviju, kvantitatīvo pētniecības metodi aptauju, kā arī datu analizēšanas metodi kontentanalīzi. Empīrisko daļu sastāda Baltijas auto tirgus raksturojums un zīmola “Opel” Baltijas valstīs novērtējuma analīze. Pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem, darbā tika rastas atbildes uz izvirzītajiem pētnieciskajiem jautājumiem.
 
The main objective of Master thesis ,,“Opel” brand evaluation in the Baltic States” is to determine audience evaluation of the “Opel” brand. Master thesis consists of theoretical literature summary, the study describes the methodology used and summary of research results. The theoretical part include theory about brand, branding, consumerism and consumer identity. Methodological part include theoretical summary of qualitative research method semi structured interview, quantitative research method questionnaire as well as data analysis method of content analysis. Empirical part consists of description of auto industry in the Baltic States and analysis of “Opel” brand evaluation in the Baltic States. Based on the research results, answers to the research questions have been found.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29230
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV