Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorPreija, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-06T01:07:31Z
dc.date.available2015-07-06T01:07:31Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48849en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29351
dc.description.abstractKristīne Preija Vārdu krājuma pilnveidošana bērniem ar dzirdes traucējumiem vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē Zinātniskā vadītāja: profesore, Dr. paed. Sarmīte Tūbele Darba apjoms: Diplomdarbs izstrādāts pedagoģijas nozarē, pedagoģijas teorijas un spaeciālās pedagoģijas apakšnozarē. Darbs izstrādāts jautājumā par bērna ar dzirdes traucējumiem vārdu krājuma pilnveidošanas iespējām vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē. Tas sastāv no divām daļām. 1. Pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par bērniem ar dzirdes traucējumiem, par vārdu krājuma attīstību, vārdu krājuma pilnveidošanas iespējām pirmsskolas izglītības iestādē. 2. Pētījums par vārdu krājuma attīstību pirms un pēc koriģējoši attīstošā darba, koriģējoši attīstošā darba iespējas vārdu krājuma pilnveidošanā. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt vārdu krājuma pilnveidošanas iespējas bērniem ar dzirdes traucējumiem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma metodes: novērošana un novērtēšana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu apstrāde un analīze. Aizvien vairāk vispārējās pirmsskolas izglītības iestādes apmeklē bērni ar dažādiem attīstības traucējumiem, arī ar dzirdes traucējumiem. Dzirdes aparāts vai kohleārais implants vairumam bērnu ļauj apmeklēt pirmsskolas iestādi kopā ar bērniem, kuriem nav redzamu traucējumu. Runas attīstība bērnam ar dzirdes traucējumu atkarīga ne tikai no traucējuma smaguma pakāpes, bet arī no tā, cik savlaicīgi tas atklāts. Ja dzirdes traucējumi tiek atklāti pēc iespējas agrīni, savlaicīgi sākti lietot dzirdes kompensācijas palīglīdzekļi, radīti īpaši pedagoģiski apstākļi pirmsskolas izglītības iestādē un mājās, pieaugušie ar bērnu sarunājas, labo runas kļūdas, tad šādā gadījumā bērna runa attīstīsies sekmīgi. Atslēgas vārdi: dzirdes traucējumi, vārdu krājums, pilnveidošana. 2en_US
dc.description.abstractKristine Preija Vocabulary development for children with hearing impairments in general pre-school education Scientific supervisor: professor, Dr. Paed. Sarmite Tubele Scope of Work: Diploma developed pedagogy, educational theory and special education subsector. Work has been on the issue of child with hearing impairment vocabulary development possibilities of the general pre-school educational institution. It consists of two parts. 1. Pedagogical and psychological knowledge of children with hearing impairment on vocabulary development, vocabulary improvement possibilities preschool educational institution. 2. The study of vocabulary development, before and after adjusting and developing work, adjusting and developing employment opportunities for vocabulary development. The study aims: theoretically justified and empirically examine vocabulary development opportunities for children with hearing impairment in pre-school educational institution. Research methods: observation and evaluation of teaching trial operation, data processing and analysis. Increasingly, general pre-school establishments frequented by children with a variety of disabilities, including hearing impairment. Cochlearis hearing aid or implant allows the majority of children attend pre-school institution, together with children who have no visible disturbance. Speech development in children with hearing impairment not only depend on the severity of the disorder, but also on how it was detected in a timely manner. If hearing problems are detected as early as possible, in due time initiated the use of hearing aids compensation, created specifically for pedagogical conditions of pre-school and at home, adults with children talking, correct speech errors, then in this case it comes to a child will develop successfully. Keywords: hearing loss, vocabulary development. 3en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectdzirdes traucējumien_US
dc.subjectvārdu krājumsen_US
dc.subjectpilnveidošanaen_US
dc.subjecthearing lossen_US
dc.subjectvocabularyen_US
dc.titleVārdu krājuma pilnveidošana bērniem ar dzirdes traucējumiem vispārējā pirmsskolas izglītības iestādēen_US
dc.title.alternativeVocabulary Development for Children with Hearing Impairments in General Pre-school Educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record