• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sabiedriskā pasūtījuma īstenošana un satura plānošana virszemes televīzijas bezmaksas apraides kanālos Latvijā: OTV gadījuma analīze

Thumbnail
View/Open
309-50441-Smane_Laura_ls12150.pdf (3.117Mb)
Author
Smane, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Beitika, Ieva
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Sabiedriskā pasūtījuma īstenošana un satura plānošana virszemes televīzijas bezmaksas apraides kanālos Latvijā: OTV gadījuma analīze” mērķis ir padziļināti izpētīt komerciālā kanāla „OTV” piedāvāto saturu pēc sabiedriskā pasūtījuma piedāvājuma, kā arī noskaidrot kanāla „OTV” sabiedriskā pasūtījuma piedāvāto raidījumu veidošanas kritērijus un satura plānošanu, tā izpildei izmantotas kvalitatīvā kontentanalīze metode un daļēji strukturētā intervija. Teorētiskā pamatojuma ietvaros ir apskatīta literatūra par sabiedriskā un komerciālā medija darbību, sabiedriskā pasūtījuma uzdevumiem, ziņu un tās atlases kritērijiem. Rezultāti liecina, ka kanāls „OTV” īstenojot sabiedriskā pasūtījuma daļu, nespēj definēt skaidrus kritērijus tematu atlasei un informācijas atainošanai.
 
The aim of the Bachelor thesis „The public remit implementation and content planning in free-of-charge terrestrial television channels broadcasting in Latvia: OTV case study” is in depth study of commercial channel OTV offered content by the public order offer and to find out the criteria and the content planning that makes the OTV Channel public service offer, the implementation was made using a qualitative content analysis method and semi-structured interview. Within the theoretical foundation the literature about the public and commercial media activities has been studied as well as such topics as public service offer tasks and the selection criteria. The results show that the Channel OTV by using public offer side cannot to define clear criteria for the topic selection and for displaying information.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30712
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV