• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tehnoloģiju izmantošana bioloģijas apguvē Jelgavas Valsts ģimnāzijas 11. klasē

Thumbnail
View/Open
299-55366-Jasevica_Maija_mj14017.pdf (2.474Mb)
Author
Jasēviča, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Jasēvičas M. maģistra darbs „ Tehnoloģiju izmantošana bioloģijas apguvē Jelgavas Valsts ģimnāzijas 11.klasē” Pētījuma aktualitāte pamatojas uz nepieciešamību pilnveidot tehnoloģiju lietošanu mācību procesā. Maģistra darba mērķis: izpētīt, kā tehnoloģiju izmantošana pilnveido bioloģijas apguvi 11. klasē tematā “Šūnu dalīšanās”. Darbā izmantotas divas pētījuma metodes aptauja (intervija, anketēšana) un kontenanalīze. Maģistra darbs apjoms 102 lappuses. Darba struktūra: anotācijas latviešu un angļu valodā; ievadu (3 lpp.); teorētiskā daļa ar 3 nodaļām, 4 apakšnodaļām un 8 att., (21 lpp.); empīriskā daļa ar 2 nodaļām, 10 apakšnodaļām, 26 att. un. 13.tabulām, (40 lpp.); secinājumi un ieteikumi ( 3lpp); pateicības (1lpp); izmantotā literatūra un informācijas avoti ( 2lpp.); pielikumi 10 ( 34 lpp.). Atslēgas vārdi: tehnoloģijas, informācijas komunikāciju tehnoloģijas (IKT), izglītības tehnoloģijas, bioloģijas apguves pilnveide.
 
Jasēviča M. thesis "Use of biological Technology in Jelgava gymnasium 11 State class" Actuality of the study is based on the need to improve the use of technology in the learning process. The aim of the master's thesis: study how the use of technology enhances the learning of Biology class 11 topic "Cell Division". The work uses two methods of survey research (questionnaire and interview) and content analyze. Thesis written on 102 pages and contains the following parts: Annotations to the Latvian and English (p 2); Introduction (p3); The theoretical part with 3 divisions, subdivisions and 8 at 4., (p 21); Empirical part with 2 chapters, 10 subdivisions, 26 pictures and.13 the tables (p 40); Conclusions and recommendations (p 3); Thanksgiving (p 1); References and literature sources (p 2); Annex 10 (p 34 ); Key words: technology, information communication technology (ICT), education technology, biology learning development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32099
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV