• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vietējās pārtikas izplatīšana: tiešās pirkšanas pulciņu gadījums

Thumbnail
View/Open
309-53859-Zuce-Tenca_Ilze_iz13033.pdf (872.5Kb)
Author
Zuce-Tenča, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Felcis, Renārs
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis: izpētīt tiešās pirkšanas pulciņu kā alternatīva pārtikas izplatīšanas tīkla darbību Latvijā. Darba problēma: Pulciņa dalībnieki, kuri nedodas pie produktu ražotājiem, nevar būt pārliecināti par metodēm, kuras tiek izmantotas produktu ražošanas laikā, tāpēc jāuzticas bioloģiskās saimniecības sertifikātam. Atslēgvārdi: ilgtspējīgs patēriņš, zaļā apzināšanās, zaļā uzvedība, alternatīvie pārtikas tīkli, pārtikas izplatīšana. Pētījuma jautājumi: Kādā veidā tiek organizēti darbi tiešās pirkšanas pulciņos? Kādu iemeslu vadīti, cilvēki pievienojas tiešās pirkšanas pulciņiem? Kas ir tie aģenti, kas ir veicinājuši dalībnieku iesaisti tiešajā pirkšanā? Kas ir tie faktori, kas veicina dalībnieku uzticēšanos produktu ražotājiem, ar kuriem sadarbojas pulciņš? Kas ir tiešās pirkšanas pulciņi – neformāla organizācija vai tīkls? Datu ievākšanai izmantotas: daļēji strukturētas intervijas un novērojumi.
 
The aim of the research: explore the direct buying clubs as an alternative food distribution network in Latvia. Work problem: Participants of the group which do not go to visit food producers, cannot be sure about that the methods that are used to produce the product, so they have to trust in organic farm certification. Research questions: How direct buying clubs organize their work? What reasons led people to join direct buying clubs? Which are those actors which encouraged participants to join direct buying? Which are the factors that promotes participants to trust in food producers, that cooperates with the club? What are direct buying clubs – informal organization or a network? Methods to collect the data: semi-structured interviews and observations. Keywords: sustainable consumption, green awareness, green behavior, alternative food networks, food distribution.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33920
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV